Nu får dagarna gå fort

Imorse ringde klockan 05.20, va så trött och har varit trött hela dagen :( Satt och
och nickade till ett par gånger på jobbet. Haha. På jobbet va det okej, vi va ute
och lekte, tog en promenad och gick till biblioteket. Jag slutade kl 15 så det va inte
en jätte lång dag som tur va. Nu är det 6 arbetsdagar kvar bara :P
 
Åkte hem, hoppade av vid åsen och gick hem för att fördröja tiden lite. Skulle möta
upp älsklingen hemma men han hade inte kommit hem än så jag satt utanför porten
och väntade. Under tiden kom en "lägenhetsfotograf" och skulle ta kort och då fick
jag va me :) Det är vår granntants lägenhet som är till försäljning, vi fick blommor av
henne när Thea föddes. Hon hade cancer i hela kroppen och vi har inte sett henne
på över 6 mån så antagligen har hon gått bort nu :( Men det ska bli intressant att se
utropspriset på den lägenheten :D
 
Till slut kom gubben så vi gick och hämtade Thea :) Dom va ute och lekte och Thea
lekte jätte fint me annan flicka. Dom hade haft skräpplockardag idag och alla barnen
hade plockat massa skräp och slängt :) Och Thea hade börjat ta för sig mer på
samlingen sen två äldre barn hade bytt avdelning och det va jätte roligt att höra. Nu
är min lilla plutt en av dom största på sin avdelning.
 
Vi kom hem och började me maten. Skulle ha ätit kycklinggryta men jag hade köpt fel
kycklingdelar så då fick Thea bestämma mat. Hon tog fram köttfärs så det blev
spaghetti me köttfärssås istället så får vi äta kycklinggryta imorrn :)
 
Och jag har mina misstankar om att min lön inte kommer finnas på kontot imorrn. Suck!
Hatar när det blir massa strul. Väntar även på att få hem kontraktet så att jag kan skicka
in en kopia till facket så att jag blir medlem där också, har endel frågor. Men det är skönt
att Riga-resan är betald och pengar till den är undanlagda. Och i sommar får jag
föräldrapenning och så ska jag lägga undan lite pengar också. Patrik betalar stugan så
det behöver jag inte tänka på :) Vi ska kolla runt efter en uppblåsbar madrass till Thea
som hon kommer få sova på under semestern också :) Vi kom fram till att det va det
smidigaste sättet. Men vi slipper ta me oss resesängen och matstolen iallafall. Och jag
får ju lön för den här månaden och sen några dagar nästa månad samt semesterersättning.
 
Jag och Thea ska snart ta ett bad eller om jag ska bada själv. Fryser jätte mycket :( Så kanske
Thea kan bada me pappa istället :P Ja, så får det nog bli. Ikväll är det greys också :D
 
Har suttit och planerat mitt träningsschema lite också som kommer börja gälla om drygt 2
veckor. Såhär har jag lagt upp det.
 
Måndag - Träna hemma me boken och promenad
Tisdag - Gymma/simma
Onsdag - Träna hemma me boken och promenad
Torsdag - Gymma/simma
Fredag - Träna hemma me boken och promenad
Lördag - Beror lite på
Söndag - Vilodag
 
Kommer även gå på vattengympa nån förmiddag varje vecka men vet inte vilken dag den är på.
Och jag ska verkligen ta tag i vv på allvar, ska till och med köpa en matvåg så jag kan väga
min mat så det blir rätt Points. Och jag ska hålla mig enbart till lördagar som godisdag. Men
det ska bli så UNDERBART att börja träna igen. Synd bara att dom inte säljer månadskort utan
jag kommer få köpa klippkort á 10 gånger som är mycket dyrare. Det är väldigt dåligt.
 
Ha en bra kväll :)
 
Gjorde fläta på Thea för första gången ikväll och för att va första gången ser den hyffsad ut men så fort
hon är samarbetsvillig ska jag öva :D
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!