Sjuk :(

Det här kom ju väldigt lägligt ... eller inte! Vaknade upp imorse och mådde illa till och
från och sen fick jag jätte ont i magen så det slutade me att jag har fått springa på
toa stup i ett hela förmiddagen. Hann knappt ens lämna stumpan på dagis. Men imorrn
ska jag i alla fall gå. Och på torsdag är det möte me chefen samt nån biträdande rektor
osv. Spännande ^^
 
Nä, nu får dom här typ 8 veckorna till semestern gå fort :) Men vi har ju tallinresan
att se fram emot och sen är det lite klämdagar och sånt som man kan ta ledigt på.
Förhoppningsvis kommer tiden bara att rusa. Men jag kommer sakna mina små
bebisar och jag hade sett fram emot mina utvecklingssamtal och jag hade ju verkligen
kommit in i jobbet och nu vänds allt upp och ner och jag måste börja om. Ja, det känns
förjävligt. Och igår fick jag veta att merparten av föräldrarna har nåt slags problem me
mig och min nya kollega. Allt på jobbet går bara åt helvete nu men jag tänker kämpa
på och inte ge upp. Måste även prata me chefen om min lön som det har blivit lite fel me.
Åhhhhhh, kommer sakna min underbara kollega som avskyr stället också och som gör
allt för att få sparken. Hon är så grym, hon vågar ta folk och sätta dom på plats. Jag
behöver verkligen henne nu.
 
Jag är glad att jag har min familj som stöttar mig och hjälper mig igenom det här. Jag
älskar min sambo och vår dotter så vansinnigt mycket!!! Mitt liv hade varit så meningslöst
utan dom. Det är så synd att när jag äntligen hittar ett jobb me fast anställning så ska allt
skita sig för att verksamheten inte funkar. Bläää.
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Anonym

Provanställning är inte det samma som fast anställning, det är en tid att visa vad man går för.

Tur att du har hunnit shoppa så mycket nu när jobbet är på väg bort
synd bara att du inte har tänkt dig för med alla dina barnsliga inlägg vilket barnens föräldrar och även dina arbetskamrater och även din chef kan läsa

Svar: Tror du inte att jag vet skillnaden? Jag har visat vad jag går för och mina kollegor är nöjda me mig, det har dom sagt så jag hittar inte på. Men sen om det stämmer eller om dom ljuger kan inte jag avgöra, det får stå för dom. Men hur kan det va mitt fel att verksamheten inte fungerar? Att hälften av personalen inte trivs och ska/har sagt upp sig? Att föräldrarna läser det här bekymrar jag mig inte så mycket för, dom flesta kan inte ens svenska. Och att chefen ev läser berör mig inte heller. Om jag är så oduglig får dom väl ge mig sparken. Men eftersom att dom ska anställa en som dom redan gett sparken tidigare visar bara på bristande moral. Och det gör absolut inget att jag "förlorar" det här jobbet, ska som sagt börja på nytt i augusti :D
Rebecca

2013-04-16 @ 12:34:53
Anonym

Grattis till det nya jobbet, är alla papper och lön redan klara
När börjar du ditt nya jobb +

Svar: jag börjar i augusti, det allt jag vet. chefen skulle återkomma när jag kunde komma och skriva papper :)
Rebecca

2013-04-16 @ 12:59:59
Anonym

Säg inte upp dig innan du har skrivit på för nästa arbetsplats.
Har du koll på din uppsägningstid?
Om det är så att du är mobbad på din nuvarande arbetsplats så kan du ju prata med ditt fackliga ombud eller med din chef.

Svar: Jag har inga planer på att säga upp innan jag skrivit kontrakt för det nya jobbet. Uppsägningstiden är 1 månad så jag säger upp mig en månad innan semestern. Jag är inte mobbad, vem har påstått det?
Rebecca

2013-04-16 @ 14:12:44
Anonym

Säg upp dig en månad innan det nya jobbet börjar, semester är ju arbetstid så den räknas med i uppsägningstiden

Svar: det är mitt under semestern och då är jag inte hemma. dessutom tar jag ut mammadagar så det är inga semesterdagar som jag tar ut.
Rebecca

2013-04-16 @ 14:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!