Besök hos Theas mormor

Vilken sensommarvärme vi haft idag! Har ju visserligen varit varmt större delen av
veckan men idag svettades man verkligen. Jag antar att man får passa på att njuta
innan plusgrader och solsken byts ut mot minusgrader och snö :P Haha.
 
 
Idag är sista dagen på Patriks extrajobb, han blir klar där så när han åkte i förmiddags
så tog jag och Thea bussen till min mamma för att umgås lite :) Mamma mötte upp oss
och så gick vi hem till henne för att lämna vagnen och packa ner lite fika innan vi begav
oss till lekparken :) Vi fikade och sen blev det bara lek, Thea gungade och åkte rutschkana
och sparkade boll :) N och N som va på väg till Tumba kom förbi en sväng så Thea och N
lekte lite innan dom åkte :) Vi va ute nån timme och sen gick vi till mamma, Thea va jätte
trött så hon somnade nästan på en gång i soffan. Jag och mamma satt och pratade massa,
hon hade tusen frågor angående min och Patriks separation, haha. Vid kvart över 3 tog vi
bussen hem och nu är vi hemma och Thea kollar på spöket laban. Vet inte när Patrik
dyker upp men räknar med att han blir borta nån timme till. Och jag har ingen aning om
va vi ska äta idag =/ får se va Patrik hade tänkt sig. Är så sjukt sugen på pizza, kanske kan
övertala honom :P hehe.
 
 
Och jag får in väldigt välkomna pengar på måndag :D woohoo! Blev så glad när jag såg det!
Dom pengarna kom i grevens tid. Så nu kan vi åka och storhandla i veckan och jag kan köpa
gymkort på fredag :) Fan va underbart!
 
Imorrn ska Patrik träffa W så han ska faktiskt få ta me sig Thea för jag och fru Nilsson hade
tänkt ägna oss åt lite barnledig fönstershopping på IKEA :D Ska bli så otroligt skönt att strosa
omkring där utan barn och utan stress! Gå omkring och fantisera om vilka möbler jag ska ha
i min lägenhet :D Åh, jag vill verkligen flytta NU men jag är en realist och räknar inte me att
flytta förrän efter jul tyvärr :( På måndag ska jag i alla fall kontakta soc. Inte för att dom kan
hjälpa mig me lägenhet men dom kanske har nåt tips eller råd eller kan hjälpa mig på annat
sätt :) Och det är ju ingen mening att jag börjar leta efter lägenhet innan jag fått jobb. Jag har
kollat massor men alla sidor kostar pengar och det är pengar jag inte tänker kasta ut innan
jag fått jobb. Men har kikat på blocket och då är det nästan bara inneboende som sökes =/
 
Igår tog jag av mig förlovningsringen också :( Det känns väldigt konstigt men framför allt tomt!
Jag brukar snurra den när jag är uttråkad eller nervös. Och nu ligger den i lådan. Patrik har
på sin fortfarande och jag heter fortfarande "älsklingen" på hans mobil =/ Hmm .....
 
Ha en jätte härlig lördag :D



Kommentarer
Anonym

Så du tänker fortsätta att bli försörj / vara beroende av en person som du ska lämna.

Är Patrik verkligen så kort tänkt
/ generös att han ämnar fortsätta mata dig med pengar och bostad ( du betalar väl inte 50% av hyra mat och övriga kostnader )
Lycka till på soc idag och ställ krav där precis så som du kan göra hos Patrik

Svar: Jag får a-kassa nu så jag hjälper till me maten och kostnaderna för Thea samt mina räkningar men sen räcker inte pengarna inte till så mycket annat. Jag vill bara ha ett jobb så jag kan flytta och därmed slippa bli försörjd! Vad för krav ställer jag på patrik? Soc måste jag vänta med .....
Rebecca

2013-08-26 @ 10:03:19
Anonym

Varför vänta med soc, du är ju i akut behov av egen lägenhet eller har du någon annan att flytta till
Pengar från A-kassa dom har väl knappt fått in sina papper ännu, skickade inte du dom i fredags

Svar: Jag måste vänta tills mitt SIM-kort har blivit aktiverat innan jag kan ringa dom. Och soc hjälper inte till med lägenhet hur som helst!
Jag skickade dom i torsdags förmiddags. Jag har i alla fall fått in några tusen på kontot :P
Rebecca

2013-08-26 @ 11:46:41
Anonym

Någon form av natthärbärge bör du få hjälp med

Svar: Varken jag eller patrik skulle godkänna det så det är inget alternativ. Och som sagt, patrik kommer inte sparka ut oss förrän jag fått en lägenhet.
Rebecca

2013-08-26 @ 11:58:52
Anonym

Sparka ut er ? Ska ni inte ha delad vårdnad om Thea, eller vad har du tänkt ?

Svar: Vi ska ha delad vårdnad men första månaderna tills både jag och patrik är redo kommer han bara ha henne varannan helg och sen utöka till varannan vecka.
Rebecca

2013-08-27 @ 08:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!