Fredagsmys va?

Jaha, gubbens första arbetsvecka är över :) Och den här fredagen blev lite speciell för
honom, han började nämligen jobba 05.15 och slutade halv 2 och så kommer han
förmodligen jobba hela nästa vecka :) Jätte skönt! Hihi .....
 
I förmiddags åkte jag och Thea upp till visättra för att hälsa på the family :) Va jätte roligt
att träffa dom igen! Melissa har vi inte träffat på över 3 mån och resten va det drygt 6
veckor sen vi såg. Vi fikade lite och pratade massor, Thea fick följa me Maria till tvättstugan
och jag och Melissa gick och handlade lite :) Vid kvart i 2 kom gubben och en stund senare
hade Thea somnat. Vi satt och kollade på tv och gjorde inte så mycket och vid halv 5 så
väckte vi Thea för att röra oss hemåt.
 
 
Men först tog vi en tur förbi heron för att köpa middag och så passade vi på att köpa mjölk
och bröd och lite grönsaker. Kom hem och åt och nu gör vi inte så mycket.
 
Sitter me endel funderingar i skallen, ska ju köpa ny närt jag har råd och jag velar mellan
en iphone 5 eller en samsung galaxy 4s. Vilken ska man välja? Tydligen har båda krånglat
endel för många. Åh, jag blir galen! Tur att man inte behöver bestämma sig inom dom närmsta
veckorna (beror lite på om jag får jobbet eller inte). Sen måste jag köpa en ny träningsväska, min
gick ju sönder under semestern :( Men har hittat en på stadium för inte så många kronor :) Och
soffletandet fortsätter, det är också jätte svårt. Men OM vi bestämmer att köpa ny soffa på allvar
så ska vi skaffa barnvakt och sen åka runt och leta. Vi ska även ta tag i vardagsrumsgolvet
och slipa det, Patrik fick ju det i födelsedagspresent av sina föräldrar. Vi har mycket på gång
nu under hösten men när allt är köpt, fixat och klart så hoppas jag att det blir bra :) Önskar bara
att jag fick jobbet, skulle underlätta ALLT :P haha. Vi ska även börja betala av en skuld som vi har.
Och så vill jag ju gärna tatuera mig. Haha. Många kostsamma planer och inga pengar ÄN :P hehe ...
 
Ikväll ska vi bara ta det lugnt, lär bli en tidig kväll då gubben har varit vaken sen kvart i 5. Skulle
behöva diska och hänga tvätt och sätta på en tvättmaskin men det får bli imorrn. Nä, nu tänker jag
inte sitta här längre.
 



Kommentarer
Anonym

Du planerar att köpa väska mm trots att ni har obetalda skulder !!!

Hur tänker du då ??

Svar: Om jag får jobbet går halva lönen oavkortat till Patrik och sen är det upp till han hur mycket han väljer att vi ska betala tillbaka.
Rebecca

2013-08-09 @ 19:52:54
Anonym

Jaha, gubbens första arbetsvecka är över :) Och den här fredagen blev lite speciell för

honom, han började nämligen jobba 05.15 och slutade halv 2 och så kommer han

förmodligen jobba hela nästa vecka :) Jätte skönt! Hihi .....

Hur menar du är det kul att börja sitt arbete 05:15 + restid när får han då kliva upp ??
Men det verkar som du har lite sadistiska drag, har du själv börjat ett arbete så tidigt??
Det har jag och vet hur det sliter på kroppen det är inte kul vilket du tycker med din kommentar !!!

Svar: Det är ju inte kul att han börjar så tidigt men både han och jag tycker att det är skönt att han slutar så tidigt som han gör. Jag har aldrig börjat jobbat så tidigt men dom dagar jag har öppnat på jobbet så har jag gått upp vid den tiden. Och han börjar som sagt inte så tidigt hela tiden!
Rebecca

2013-08-09 @ 19:58:38
Anonym

Vad händer om du inte får jobb/ inkomst ??
Är det inte den person/ banken som avgör hur /när ett lån ska återbetalas ?

Var arbetade du som började ditt arbete 05:15 ?
Min erfarenhet är att dagis öppnar 06:30.

Svar: Det är ingen myndighet eller bank utan en privatperson. Jag skrev aldrig att jag har börjat den tiden men jag har behövt gå upp den tiden när jag har jobbat.
Rebecca

2013-08-09 @ 21:14:29
Anonym

Har ni så taskig ekonomi att ni behöver ta lån av privatperson ? till vilken fänta då?
Och du kan ändå handla i ett högt tempo trots att ni behöver ta privata lån, för du får väl inga lån från banken för shopping

Svar: Avslutar nu den här diskussionen då det är privat!
Rebecca

2013-08-09 @ 21:25:29
Anonym

:) Jätte skönt! Hihi .....Vad innebär det , är det kul att någon måste börja sitt arbete mitt i natten och du kan sova vidare eller vad menar du ?????

Svar: Herregud, jag menar att det är skönt att han slutar tidigt! Men det är ju synd om honom som börjar så tidigt men så är det ibland. Inte fan tycker jag synd om mig själv om jag skulle börja vid den tiden, jag skulle bara va glad över att få sluta tidigt :-)
Rebecca

2013-08-09 @ 21:36:27
Anonym

Det sista inlägget tror ingen på som har läst din blogg på
Inte fan tycker jag synd om mig själv om jag skulle börja vid den tiden, jag skulle bara va glad över att få sluta tidigt :-)

Du som sörjer över att din dotter vaknar före klockan nio på morgonen!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Sörjer? Jag sörjer inte. Visst, det vore skönt me sovmorgon nån dag men att ha barn innebär tidiga mornar. Den här veckan har hon vaknat mellan halv 6 och halv 8 och inte tusan har jag sörjt eller ens varit på dåligt humör.
Rebecca

2013-08-09 @ 21:50:18
Anonym

Nej det är ju klart du har ju inget arbete att sköta bara att sitta och göra om bloggen eller att gå i affärer och planera för shopping !!!
Middags maten handlar du ju efter patriks arbetstid är slut

Lazzy lady

Svar: Du har ingen aning om va du pratar om.
Rebecca

2013-08-09 @ 22:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!