Having a bad day

Lämnade Thea på dagis imorse och va jätte peppad på att dra till gymmet men väl
där så rann allt av mig. Motivationen bara försvann så jag kämpade på 1 timme men
sen orkade jag bara inte och det förstörde hela min dag :( Haha. Kom hem och då
kom massa tankar och gjorde mig deppig. Usch! Längtar så desperat efter ett jobb
så jag kan börja söka lägenhet. Men jag ska inte tjata om det där igen. En vacker
dag kommer jag flytta men tills dess får jag stå ut. Jag vill bara inte att det ska gå
så långt att jag blir deprimerad eller att jag och Patrik ska börja bli ovänner.
 
Men jag funderar på om jag och Thea ska flytta till min moster, i alla fall för en
vecka, så att Patrik vet vad som väntar. Han vet ju det nu men han måste uppleva
det för att verkligen förstå innebörden. Och jag behöver tid ifrån honom att smälta
allt och bearbeta det. Jag tror att det kan va väldigt nyttigt för oss båda. Får se
hur jag gör. Ringde soc i eftermiddags också men det va helt lönlöst. Noll hjälp
därifrån. Varför finns det INGA som helst skyddsnät för ensamstående och
arbetslösa mammor? Ingen hjälp med pengar, ingen hjälp med lägenhet, INGET!
Sånt gör mig så rasande! Jag söker jobb för fullt men det är svårt att få nåt och
jag får ingen lägenhet utan jobb och jag får inget socbidrag utan lägenhet. Inser
ingen hur vansinnigt det är!?!?!?!? Grrrrr.
 
 
Jag gick och hämtade stumpan vid 3 och hon hade haft en sisådär dag, mycket utbrott
när hon blev tillsagd osv. Funderar på om det kan ha nåt att göra me mig och Patrik, att hon
märker av det? Hon vill sällan pussa patrik på munnen numera, jag gör ju aldrig det utan det blir
en puss på kinden på sin höjd och sånt ser hon ju =/ Åh, jag hatar verkligen att hon ska drabbas :(
Jag hade tänkt gå till lekparken men hon va hysterisk så vi gick hem och då hade Patrik kommit.
Jag skickade ner Patrik till affären en snabbis och sen började jag me maten, lax och potatis. Nu
sitter vi mätta och belåtna.
 
Ikväll ska Thea få bada, hon är så ruskigt skitig. Vilket hon är varje dag efter dagis :P Och så ska
Patrik få natta henne.
 
 
Imorrn är det dags för promenad, sitter och funderar på vart jag ska gå. Tycker inte att det finns
några bra promenadställen här fast hittar ju inte så jätte bra heller =/ Annars händer inte så
mycket mer.
 
Ha en bra kväll på er :)



Kommentarer
Anonym

Får du hjälp om du studerar ? Kan det vara ett alternativ för dig ?
Tänk på vad du gör mot Thea !
Om du flyttar till din moster kan Thea då gå kvar på förskolan ?

Svar: Det vet jag inte men det spelar ingen roll så länge jag bor hos patrik hur som helst. Om jag flyttar till min moster så blir det som sagt bara för en vecka och då är thea ledig från förskolan.
Rebecca

2013-08-29 @ 08:12:40
Anonym

Vad dåligt att du inte får hjälp av soc, ensamstående och arbetslösa mammor bör faktiskt få hjälp..

Sen till theas utbrott tror jag har och höra med hur Patrik har varit mot henne hela tiden med sitt fruktansvärt dåliga tålamod. Barn som aggressiva och får utbrott på det sätt som Thea
Verkar så orsakas ofta av att barnet inte känner sig säkra eller trygga i hemmet!

Svar: Det tycker jag också men dom anser att Patrik ska försörja både mig och Thea medan vi bor här fast vi inte är tillsammans. Så vansinnigt sinnessjukt!!!!!!!!!!!!!!
Thea är både säker och trygg i sitt hem men däremot märker hon av att allt inte är som det brukar mellan mig och Patrik. Visst, Patrik behöver jobba mycket me sitt tålamod men det går bättre när han är ensam me henne :)
Rebecca

2013-08-29 @ 10:37:19
Anonym

Är det förankrat hos Patrik att du tänker /planerar att ta Thea och flytta ?
Du är väl inte ensam vårdnadshavare.
Undrar vad lagen säger om det, är det kidnappning av ert gemensamma barn ?
Tänk på Thea nu och inte bara på dig själv, ska hon förlora förskola och pappa och sitt hem

Svar: Men herregud, jag ska inte flytta i några månader, det handlar om en enda vecka och jag vet inte när det blir! Och jag flyttar inte, jag behöver bara komma bort ett tag. Och kidnappning, snälla ge dig! Du är så patetisk! Bara för att jag och Thea sover borta i en vecka betyder inte det att hon förlorar varken sin pappa eller sitt hem eller förskolan. Patrik kan fortfarande träffa henne när han vill den veckan som vi kommer sova borta. Ge dig nu, du skämmer ut dig själv!
Rebecca

2013-08-29 @ 11:42:31
Anonym

Varför flyttar du inte dit själv och åker och träffar Thea när det passar dig, dvs gör tvärtom mot vad du tänker göra.
Då kan kanske soc hjälpa dig om du är inneboende hos din moster

Svar: Att flytta hem till min moster eller min mamma är inget alternativ då båda dom lever på soc och förlorar eller få mindre och dessutom finns det ingen plats direkt heller. Och det är jag som har 90% av ansvaret för Thea när jag är arbetslös. Känns väldigt dumt att låta henne gå på förskolan 9-10 tim om dagen bara för att hon ska bo hos Patrik när jag ändå är hemma.
Rebecca

2013-08-29 @ 11:51:53
Anonym

Vilken bra miljö för ett litet barn , där alla går på soc dvs ingen är kapabel till att arbeta.
Är det den miljö som Thea ska växa in i ?
Du skrev att du skulle flytta hem till din moster en period, men nu går det inte finns inte plats för er men en person är väl lättare att härbergera en två .

Har du ingen kompis där du kan bo en period iväntan på egen bostad

Svar: Men LÄS det jag skriver!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi ska inte FLYTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi ska sova där några nätter framöver, det är allt! Få in det i din tröga hjärna, människa! Nej, det finns inte plats för mig och Thea att bo där en längre period men några nätter går bra, vi har sovit där förut :)
Nej, jag har ingen kompis som jag kan bo hos och det har inte Patrik heller. Han håller också på och kollar runt efter nåt ställe att bo på tills vidare så att jag och Thea kan bo kvar och hon kan gå kvar på förskolan och bo i sitt hem.
Rebecca

2013-08-29 @ 12:02:45
Christina

Skum människa det där! Lyssna inte på sånt becca, tror han/hon kan vara lite utveklingstörd, hoppas allt löser sig för er!!

Svar: Tack så mycket! Ja, lite störd måste den människan va :P
Rebecca

2013-08-29 @ 20:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!