Jaha ... hej på er!

Folk som påpekar att jag är lat har ingen aning om vad dom pratar om, det visar bara
på hur lite dom känner mig! :) Jag går upp me Thea VARJE morgon mellan 05.30 och
08.00, såväl vardagar som helger. Jag fixar frukost och byter blöja. Och 90% av alla
blöjor byter jag. Jag lagar all mat, jag tvättar all tvätt, jag städar och plockar. Det Patrik
gör är att jobba och diska. Han får sova så länge han vill varje helg. Och det här gäller
ju även fast jag jobbar. Jag kan glömma sovmornar på helgerna även om jag jobbar.
Det är en riktig lyx, tror ingen annan småbarnspappa har sån lyx som Patrik har :P
Och sen får jag väl skylla mig lite själv också, jag fixar och det hela tiden och när han
väl frågar om han kan hjälpa till så säger jag att jag fixar det själv. Vill inte visa mig
svag eller att jag behöver nån för att klara mig. Så i slutändan är det väl mitt fel att han
har blivit bortskämd och bekväm me att jag styr och ställer :P Så nej, lat kan jag INTE
påstå att jag är .... Vill inte smutskasta Patrik på nåt sätt, han försöker göra sitt bästa,
det tror jag men .... ibland lyckas han kanske inte så bra alla gånger. Ingen är perfekt
men alla försöker göra sitt bästa.
 
Igår kväll lade sig Patrik vid typ 22-tiden, jag va så grymt avundsjuk. Hade gjort allt för
att få sova då också. Men vi hade en pigg dotter som jag satt uppe me till 01 inatt :O Suck ...
Och nån sovmorgon kunde jag glömma. Thea vaknade vid halv 8, då va det bara upp,
byta blöja och göra frukost. Själv tog det ytterligare 2-2,5 timme innan Patrik gick upp.
Jag tvättade och diskade ett par dagars disk, sen skalade jag potatis och kokade så att
det är klart tills ikväll. Och sen blev jag så trött. Stod upp och nästan sov =/ Men sova får
man göra ikväll :) Och Thea somnade en stund i eftermiddags men hon fick bara sova i
drygt 30-40 min och hon va inte glad när vi väckte henne. Får se när hon somnar ikväll då.
 
Vi lyxade till kvällens middag me helstekt fläskfilé, stekt potatis, hemmagjord tsatsiki och
sallad, lovar att man blev proppmätt efteråt :P Men gott va det. Nu sitter vi och kollar på
barnprogram och senare ska jag och Thea ta ett kallt bad.
 
 
Imorrn ska jag baka bullar, sen ska vi till mamma och hälsa på och på kvällen ska Patrik
åka och kolla på ett extrajobb. Sen är det ny vecka me dagis, anställningsintervju, gym och
nya matvanor :) Ska bli härligt att komma igång me allt igen.
 
Ha en bra lördagskväll och ta en drink eller två för mig också :P
 
 
 
 



Kommentarer
Anonym

Vill inte smutskasta Patrik på nåt sätt, han försöker göra sitt bästa,

det tror jag men .... ibland lyckas han kanske inte så bra alla gånger
Stackars dig som har en sådan dålig sambo !
Tur att du är så bra som klarar allt, utom att arbeta för födan dvs behålla ett arbete.
Att du inte byter till en annan man som försörjer dig .

Svar: Jag är inte så bra jag heller ..... Vi gör både vårt bästa. Jag klarar inte allt, långt ifrån. Jag har lyckas behålla alla mina jobba förutom ett så jag förstår inte va du pratar om! Jag vill inte ha nån som försörjer mig!
Rebecca

2013-08-10 @ 18:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!