Vart ska jag börja? :D

Idag är första dagen hemma sen i lördags och det har hänt massa saker under tiden :) Vet
inte riktigt vart jag ska börja och många kommer döma mig och tycka att jag är patetisk osv
osv men vet ni vad? Jag struntar fullständigt i det för jag är så fullkomligt lycklig och livet
är så underbart igen :D Ni får väl trycka ner mig bäst ni kan och vill men jag har annat att
tänka på :D
 
 
Jaha ..... i lördags innan jag och Thea åkte upp till visättra va det ett helvete hemma. Thea
va på ett bedrövligt humör och samma sak me Patrik och jag kände bara att det skulle bli
så otroligt skönt att komma bort! Vi åkte upp till visättra och Melissa klippte mig och sen
duschade jag och gjorde mig ordning och så åkte jag till Södertälje, kom dit vid 19-tiden.
Jag, Jessica och Adde satt och drack lite och snackade massor och sen började vi maten
och ungefär samtidigt som den blev klar kom min blinddejt som är addes jobbarkompis :)
Och första intrycket blev väl sisådär. Haha. Men sen klickade vi direkt :D Vi käkade och
pratade massor och hade det jätte trevligt. Sen satt vi i soffan och drack och lyssnade på
musik och sen kom jag på att vi kunde leka nåt, typ sanning eller konsekvens och så blev
det. Resten av kvällen blev wild and crazy, tänker inte gå in på några detaljer men vi hade
skitkul och mycket hände :D Min dejt, A va nykter hela kvällen, han hade kört till Södertälje.
Men vi andra vart lite för fulla :P Haha. Jag och A sov över, vi delade på soffan :) Tror att
vi gick och lade oss vid halv 3-3 tiden och sen låg vi och pratade fram till halv 7-7 på morgonen.
Vi sov nån timme och vaknade vid halv 10 igen och pratade och hade det så otroligt mysigt.
Jessica vaknade vid 1 och Adde kom upp en stund efteråt. Vi satt i soffan och kramades och
bara tog det lugnt, alla va sega och halvt bakis. A och Jessica åkte för att köpa frukost medan
adde och jag va kvar hos dom :) Dom kom tillbaka och vi satt och åt frukost tillsammans och
det va så otroligt mysigt. A hade köpt tandborstar till han och mig :P haha. Så omtänksamt :)
Vid 4-tiden skjutsade A mig till visättra och han höll mig i handen hela resan :) Vi klickade
verkligen och allt känns bara så otroligt bra och underbart! Han är yngre men mer mogen och
ansvarsfull än många 30-åringar. Jag känner mig så trygg me honom. Och det bästa av allt är
att han känner likadant. Men vi ska ta det lugnt, han vet att jag har barn och allt det där och han
är förstående och han bryr sig verkligen om mig. Vi har samma tankar och åsikter om mycket
och vi är på samma nivå i livet. Och han bryr sig om sitt utseende och personliga hygien, vilket
är jätte viktigt :) Vi bytte nummer och sen dess har vi messat varann konstant. Igår pratade vi
i telefon i över 2 timmar :)
 
 
Det kändes konstigt och tomt att komma till visättra igen, jag kände mig som en helt annan
människa. Dagarna efter det har varit bra men saknaden har varit enorm :( Från bådas håll.
Men snart är det fredag igen :D Dagarna i visättra har varit halvjobbiga. Jag har legat i förkylning
och feber och Thea har haft blåsor i munnen och varit på ett hemskt humör. Maria tog me henne
till läkaren som tur va men hon fick bara en bedövningssalva men hon fick dricka massa vichy-
vatten och efter nån dag hade alla blåsor försvunnit :) Tack älskade moster för att du ställer upp när
andra sviker. Annars har vi bara myst och umgåtts allihopa :) Ville verkligen inte åka hem idag :(
Lika lite som patrik vill ha mig, lika lite vill jag själv vara här. Men jag måste tänka på min dotter, hon
bor här och därför kan jag inte hålla mig borta jämt även om jag skulle kunna och vill det. Fan asså,
måste hitta en lägennhet NU, helst igår redan! Det här funkar bara inte längre. Men om jag går till
soc och berättar att Patrik hotar me att kasta ut mig är jag rädd att dom kommer ta Thea ifrån honom
och det är det sista jag vill. Vill inte blanda in massa myndigheter osv. Ska ta och sätta upp massa
lägenhetsannonser i veckan för nu vill jag flytta!!!! Och jag tycker att patrik kanske kan hjälpa till
lite eftersom att han också är angelägen om att jag flyttar men han gör ingenting för att hjälpa mig.
Håller verkligen på och utforskar varje möjlighet men det tar stopp överallt :( Men jag tänker inte ge
upp, A puschar mig och hjälper mig och han har gett mig nytt hopp om framtiden för mig och Thea.
Har aldrig träffat en så pass ung kille som är så klok och smart. Är verkligen glad att han har kommit
in i mitt liv. Och mr grey är ute för gott, han innebar bara problem. Han va manipulativ, sur och allt
skulle ske på hans villkor. Jag orkar inte ha såna människor i mitt liv. Har även tappat en vän men
det va väl lika bra. Den personen visade sig vara så falsk så det är äckligt. Fy fan! Men jag har fått
3 nya vänner som jag verkligen uppskattar och dom vill verkligen mitt bästa och försöker hjälpa mig.
Ni vet vilka ni är <3
 
I veckan händer förmodligen ingenting. Ska se till att bli frisk för då blir det väl gymmet och helgen
spenderas i telefonplan me A :) Vi ska på pardejt på söndag me Jessica och adde, killarna får helt
fria händer att bestämma va vi ska göra men det lutar väl åt bowling. Får väl se va jag och A hittar
på resten av helgen, ska i alla fall bli otroligt mysigt att va me honom :) Det här känns rätt, det här
känns äkta, det här känns tryggt och alldeles underbart! Och Patriks utgång sket sig, han valde att
sitta hemma istället. Trist :( Men men.
 
Nä, nu ska dottern få bada och sen borsta tänderna och sussa :) Vi hörs nog imorrn :D
 
 



Kommentarer
Sofia

Soc kommer aldrig kunna ta Thea ifrån Patrik för att han hotar med att kasta ut dig, ska vara mycket mer än så för att vårdnaden ska hotas.

Finns olika FB grupper för lägenhetssökare, är du med i dom?

Svar: Nä, inte enbart därför men patrik är inte redo att ta fullt ansvar för thea enligt honom själv och även mig.
Ja, jag har kollat upp det och blivit medlem på en sida men det måste varit en gammal sida :/ vet att det ska finnas en jätte bra sida men hittar den inte :(
Rebecca

2013-12-04 @ 00:27:57
Josefine

hej.. står patrik inte i nån bostads kö? Han kan ju söka nytt så övertar du den lägenhet ni bor i nu?

Svar: han bor tyvärr i bostadsrätt och jag skulle aldrig ens tänka tanken på att kasta ut min dotters pappa. Det finns bara inte.
Rebecca

2013-12-04 @ 06:05:21
Lovisa

Men alltså att Patrik inte är redo att ta fullt ansvar för thea är ju bara pinsamt och oroväckande...Han är ju för fan vuxen och har skaffat barn. Är han typ efterbliven eller något sånt?

Svar: Ja, jag vet men han är så van att jag gör allt så han tänker väl inte på det. Därför vill jag att han ska vara me henne så mycket som möjligt. Jag har varit mammaledig me henne i 1,5 år och så gott som haft ensamt ansvar för henne under hela tiden. Nä, han är inte efterbliven eller nåt sånt. Han behöver bara umgås me sin dotter och ta ansvar för henne. Och han är verkligen världens underbaraste pappa NÄR han väl anstränger sig :)
Rebecca

2013-12-04 @ 12:03:04
Lovisa

Varför har det varit så? Hur bra är det för henne att du fått tagit typ allt ansvar? Snacka om dålig pappa. Förstår inte hur du har kunnat tillåta det. Tänk om något händer dig, då skulle thea ha det bättre hos någon fosterfamilj isåfall.

Svar: jag vet inte. jag kan på nåt sätt ha varit i vägen så att han inte "vågat" men när jag väl bett honom så har han bara tyckt att jag varit jobbig och stönat. Jag har bara funnit mig i det eftersom att han har jobbat och dragit in pengarna så har mitt ansvar blivit Thea och hemmet. Hemmet säger jag inget åt om men Thea måste ju båda föräldrarna ta sitt ansvar. jag har varit så avundsjuk på andra pappor som har hittat på saker me sina barn på egen hand men patrik har knappt varit själv me Thea nångång i hela hennes liv :( och det gör verkligen ont. För han är en bra pappa i grund och botten.
Rebecca

2013-12-04 @ 12:20:50
Anonym

Svar: han bor tyvärr i bostadsrätt och jag skulle aldrig ens tänka tanken på att kasta ut min dotters pappa. Det finns bara inte.

Rebecca
Det kan du inte eftersom det är han som äger lägenheten !!
och du har inte ekonomi att köpa den!!

eller har du det ???


Svar: Varför tar du det så bokstavligt? Jag menade rent generellt. Och det kan finnas nåt kryphål om jag skulle kontakta en jurist men jag skulle inte ens tänka tanken. Om det va omvänt skulle jag inte heller kasta ut honom.
Rebecca

2013-12-14 @ 12:32:47
Anonym

Du kan ju kontakta advokat så får du höra vad som gäller, det finns inga kryphål med din ekonomi!!!!!!
Synd att Patrik inte kastar ut dig utan fortsätter att försörja dig men vem vet A kan ju ta över !!!!!

Svar: Som sagt, tänker inte kontakta nån advokat eller annan myndighet för att ta thea från patrik. Finns inga planer på att a ska ta över nånting!!!
Rebecca

2013-12-14 @ 15:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!