Lördag kväll

Jaha, halva helgen är slut. Redan liksom! Idag har vi inte gjort mycket. Varit hemma och tagit
det lugnt mest. I förmiddags kräktes Thea ÄNTLIGEN upp massa slem, vi har bara hoppats på
att hon skulle göra det. Så nu hoppas vi att hostan blir bättre. Vi åkte till mamma en snabbis
för att hämta hem massa skräckfilmer som hon har lånat, sen åkte vi och köpte dammsugar-
påsar så vi kan dammsuga. Kom hem och fixade lunch och sen möblerade jag om bland
Theas leksaker. Flyttade hennes spis till köket, vi hade nämligen massa döutrymme under
micron där hennes spis passade perfekt och så gjorde jag ordning en liten dockhörna i
vardagsrummet :)
 
Idag har Thea inte haft ont i örat alls eller varit besvärad av det så då borde det ju inte
va öroninflammtion? När jag hade vaxpropp så hade jag ont konstant och öroninflammation är
ju värre. Så förmodligen va det bara fullt me vatten som irriterade.
 
Thea somnade i soffan direkt efter att vi hade badat så nu ska jag och mitt stora hjärta
sätta på en film och mysa :)
 
 
Ha en trevlig kväll :)
 



Kommentarer
Anonym

Det brukar märkas typ när man ligger ner (framförallt mot kvällen och på natten) då det blir tryck över örat. Jag skulle ha ringt 1177 och fråga om råd istället för att spekulera. Dom är bäst!

Svar: Ikväll har det som sagt inte varit några som helst problem :) Hon somnde fort och sover fortfarande :)
Rebecca

2013-02-09 @ 21:41:31
Cecilie

Du vet att om hennes trumhinna spruckit så slutar det göra ont...

Svar: Min mosters trumhinna sprack för några veckor sen, hon hade ändå jätte ont och så blödde det.
Rebecca

2013-02-10 @ 01:48:03
Carro

Du har inte sett om det kommit ut något var ur örat? Vad jag vet så brukar det sluta göra ont efter att trumhinnan spruckit, sen känns det ju självklart obehagligt efteråt och hörseln är sämre tills trumhinnan läkt ihop igen. Om nu trumhinnan spruckit behöver hon nog antibiotika så det kan ju vara bra att låta en läkare kolla på örat ifall att.
Sigge har ju fått öroninflammation nu och vi märkte inte ens av att han hade det för han visade inte på något sätt att han hade ont där. Trummhinnan hade inte spruckit (ännu) MEN han fick penicillin utskrivet direkt. Så kolla upp det! :)

Svar: Inget var eller nånting kommit. Har pratat me sjukvårdsupplysningen och dom tyckte inte att vi behövde komma in om hon inte får fortsatt feber och det rinner var från örat eller att vi på annat sätt märker av nåt. Sen brukar öroninflammation läka av sig själv, det är inte jätte jätte vanligt att man får penicillin. Men jag tänkte faktiskt direkt på Sigge när Thea fick ont i örat för jag visste att han hade öroninflammation. Men eftersom att det inte rinner var så har det antigen läkt av sig själv eller så hade hon bara fått lock för örat efter badet. För hon har feberfri i 2 dygn nu.
Rebecca

2013-02-10 @ 08:26:34
Carro

Okej, Sigge hade ju hög feber också som inte gav med sig så det kanske var dels därför han fick penicillin utskrivet. Ja det är nog så att vanlig öroninflammation läker av sig själv. Jag har haft väldigt många öroninflammationer när jag var liten och får fortfarande då och då, mina trumhinnor har alltid spruckit så jag får alltid penicillin för det. Men vad skönt att ni ringt in och pratat med dom och skönt att Thea verkar må bättre! :) Undvik att hon får vatten i öronen och att hon inte får för mycket vind drag mot öronen för då kan det lätt komma tillbaka så här i början när det precis försvunnit (om det nu var öroninflammation).

Svar: Ja, hon har ju alltid mössa när vi går ut och hon är som sagt feberfri sen två dagar och pigg :-) nu har hon bara hostan som inte vill försvinna.
Rebecca

2013-02-10 @ 09:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!