Vår i luften :)

Idag är det vår i luften, fåglarna kvittrar och till och med solen värmen. Själv sitter man
instängd tillsammans me mina bästa vänner, nässprejen, näsduken och hostmedicinen.
Bättre sällskap hade ju inte skadat :P Men imorrn blir det förhoppningsvis restaurangbesök
me älsklingen, får hoppas att hostan håller sig borta under tiden.
 
Imorse när jag och Thea gick till dagis va det lite halt så hon dratta på ändan men lika glad
va hon för det :) barnen va på väg ut, hon fick en stor kram av sin bästis och så en annan
tjej. Tror dom skulle iväg och åka pulka för precis när jag skulle gå satte dom på henne en
fin liten hjälm :P
 
Jag gick för att köpa frukost och lite tillbehör till middagen och när jag kom hem så satte jag
på en film och så pratade jag me fru nilsson i över 1,5 timme :O haha. Har även tittat på lite
bostäder och hittat några pärlor som vi lätt skulle ha råd me när jag börjar mitt nya jobb :D
Vill helst bo i hägersten eller huddinge i en lägenhet eller radhus.
 
 
Hit skulle jag gärna flytta :)
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-horningsnas-huddinge-kommun-groths-vag-33-4546657
 
och hit :)
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-vista-huddinge-kommun-midsommarvagen-27,-1tr-4603835
 
eller varför inte hit? haha.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-hagersten-solberga-stockholms-kommun-kristallvagen-56-4623355
 
Skulle kunna visa minst 10 lägenheter och radhus till som jag skulle vilja flytta till men som vi faktiskt
kommer ha möjlighet att flytta till också :D Det bästa vore om vi hittade en lägenhet som vi har råd
me direkt, dvs att den kostar lika mycket eller mindre än vår nuvarande men att hyran är högre. På så
sätt slipper jag ta lån :) Vore så underbart me en trea, så Thea får eget rum. Kom på det häromkvällen
att jag så länge som jag har bott här har jag aldrg bott på en och samma plats förut efter att jag flyttade
från mamma. Jag har blivi rastlös efter att ha bott på samma plats i samma lägenhet i över 7 år. Jag är
van med omväxling och miljöombyte =/ vilket inte alltid är posivit!
 
Klockan är snart halv 12 och Thea somnade nyss. Ska väl flytta över henne till hennes säng, sen ska
gubben duscha inna vi knoppar. God kväll på er :)
 
 
 



Kommentarer
Anonym

För en lägenhet med dessa priser lär ni sammanlagt ha en gemensam årsinkomst på 600 000 minst

Svar: Vi bor i en bostadsrätt just nu och det har vi råd me.
Rebecca

2013-02-05 @ 10:25:56
Anonym

Bostads och lånemarknaden såg lite annorlunda ut för 7 år sedan..

Svar: ja, det inser även jag men vi har låtit värdera vår lägenhet för nåt år sen och priserna har stigit sen dess. Köper vi en lägenhet som kostar lika mycket som den vi har nu så har vi råd.
Rebecca

2013-02-05 @ 12:24:54
Anonym

Jo men bankerna ger sällan lån till låginkomsttagare

Svar: men vad är det du inte förstår? Köper vi en lägenhet som kostar lika mycket som den här fast kanske är dyrare i månade behöver vi inte ta lån! Hur ska jag formulera mig för att du ska förstå?
Rebecca

2013-02-05 @ 12:58:55
Anonym

Det är du som inte fattar nått av bankvärlden utan är naiv.
Ingen kommer låna ut till någon med din inkomst - gå till en vanlig bank och fråga :)

Svar: Men läs vad vad jag skriver!!!! Vi behöver INTE LÅNA om vi hittar en lägenhet som kostar lika mycket som den vi har nu! Det finns massa lägenheter som kostar mindre i utropspris men har högre hyra och för hyran behöver man inte låna. Det är bara om vi hittar en lägenhet som är dyrare än vår som jag ev måste ta lån.
Rebecca

2013-02-05 @ 15:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!