Härlig vinterdag ute på Hellasgården

I torsdags va det ju APT på jobbet och jag va inte hemma förrän halv 9, dödstrött när jag
kom hem och ville ta ett varmt och ta det lugnt men Thea va vaken så alla planer sprack.
Hon somnade kl 22 när jag och Patrik lade oss. Så d orkade jag inte skriva men det hade
jag ju skrivit tidigare. Just det, höll ju på att glömma att jag ska på anställningsintervju :D
På torsdag morgon ringde chefen, från en förskola som jag hade skickat ansökning till i
onsdagskväll, upp mig och ville att jag skulle komma på intervju :D Så på fredag efter jag
har slutat ska jag dit. De är en montessori-inspirerad förskola i skärholmen. Är en tillsvidare-
tjänst på heltid :D Wish me luck!
 
 
Va helt död på jobbet igår men jag orkade me hela dagen. Va delade upp oss i 3 grupper
och vår grupp gick till skogen, va så härligt me en liten skogspromenad. När vi kom tillbaka så
hade jag 9 missade samtal från patrik. Då hade tydligen Theas förskola ringt, Thea hade diarré
men då hämtade farmor henne. Men hon hade ingen diarré när jag kom hem och ingenting. Så
konstigt det där. Börjar fundera på om det kan va miljön på förskolan som gör att hon får diarré
emellanåt =/ Jaja.
 
Idag har det varit svinkallt men medan alla andra har klagat på kylan och hållt sig inne så har
vi varit ute och haft det mysigt :D Vi åkte ut till Hellasgården och promenerade lite och så hade vi tagit
me varm choklad. Vi hade det jätte mysigt och Thea tyckte också det va skönt att komma ut :D
Vi handlade lit grann och se åkte vi hem och åt lite mellis. Thea sov en stund efter det.
 
 
Jag ska strax natta Thea, sen blir det ett varmt bad för min och gubbens del innan vi myser ner oss i
soffan och kollar på tv/film :) Imorrn ska vi ut och kika på vagnar. Jag håller på och blir galen på vår
vagn, jag vägrar att köra den i det här föret (den här nästan vält ett flertal gånger). Jag velar mellan en
brio go och en cresent free.
 
Men ha en underbar lördagskväll, det ska iallafall jag ha :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Lycka till med det sökta jobbet Ett tips är att du läser in dig på montessori-pedagogiken (om du inte har jobbat med det tidigare ).

Varför är Thea uppr till tio på kvällarna ?
Hon måste vara helt slut när hon ska upp tidigt nästa dag och är man trött så är man mer mottaglig för sjukdom.

Fina vinterbilder på er,

Alla vagnar är svåra att köra i denna modd som är nu, pulka är lättare.

Svar: Jag hade faktiskt tänkt läsa på lite om det, har börjat lite grann :-) jag lägger Thea senast kl 8 men sen vägrar hon somna och vid 22 så brukar jag gå och lägga mig och det är först då som hon somnar. Hon är jätte trött på förmiddagarna men vi kan inte tvinga henne att somna. Jag hade gärna kört henne i pulka om det inte vore för att hon ratar pulkan.
Rebecca

2013-01-21 @ 08:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!