Helgerna går fort

Varför går alltid helgrna alltid så fort? det säger bara swisch och så är det söndag kväll
igen.
 
Igår hade vi en liten minivårstädning, det sista av julen åkte u och vi storstädade hela
hemmet. Den riktiga vårstädningen bli någång i början av april, då ska fönstrena putsas,
jag ska rensa bland Theas leksaker och andra gardiner ska upp :) Ska köpa tulpaner då
också :) Åh, va jag längtar till våren! Igår kväll gick Theas nattning toppen men hon vaknade
efter ca en halvtimme och då hade hon kräkts upp hela middagen. Så vi bäddade ute i
vardagsrummet. Jag och Thea låg på en madrass och patrik låg i soffan. Thea kräktes
några gånger till varav över hela mig. Men vid halv 3 va sista gången så efter det kunde vi
sova men jag låg halvvaken hela natten ifall hon skulle kräkas mer. Men hon va så duktig
och kräktes i hinken när jag eller patrik väl hann ta fram den. Det konstiga är att hon är feber-
fri och full av energi.
 
Imorse va hon lite lös i magen men inget mer. Vi slappade på förmiddagen och låg och kollade
på film, det blev både "den otroliga vandringen" och "mulan". Sen somnade hon och då gjorde
jag ordning mig. Vi va bjudna till min moster på födelsedagsfika och först tänkte jag va hemma
men Thea va pigg så vi åkte bara en liten stund. Thea hade jätte roligt och va på ett strålande
humör :) Vi kom hem och gjorde middag, sen tog jag ett bad och nu ligger hon och sover,
förhoppningsvis utan att vakna och kräkas.
 
Imorrn kommer farmor och är me Thea :) Och för min och gubbens del blir det en ny arbetsvecka.
 
   
   
  
 
 
Nu blir det ut i kylan en snabbis och sen krypa ner i sängen så natti natt på er :)



Kommentarer
Anonym

Tycker ni är rätt dumma som åker iväg med Thea som troligtvis är magsjuk! Du som jobbar på dagis vet väl att det är 48h som gäller?! Tänk om ni smittar andra nu?

Svar: Va det magsjuka så va det väldigt kortvarigt. Hon kräktes några gånger mellan kl 20.30-02.30. Förra gången kräktes hon i en vecka, hade feber och va jätte dålig.
Rebecca

2013-01-13 @ 22:27:10
Anonym

Spelar ingen roll. Var det magsjuka så finns risken för att hon smittar fortfarande. Otroligt dumt att låta henne träffa folk!!

Svar: Hon träffade min moster och min mamma och två kusiner och det gjorde inte dom nåt att hon va dålig. Och idag är hon hemma. Så va är problemet?
Rebecca

2013-01-14 @ 12:45:45
Madeleine

Om man ska träffa släkt och vänner är det viktigt att man informerat hur barnet mår och tycker dom att det ändå är okej så varför inte. Skulle däremot aldrig släppa iväg mitt barn till dagis .. Men det är en helt annan sak!

Svar: Thea är hemma både idag och imorgon. Nu ligger jag och spyr istället :-P haha. Men verkar va precis samma som Thea hade. Livet är strålande just nu!
Rebecca

2013-01-14 @ 23:13:22 | http://mammascharmtroll.blogg.se
Anonym

Men nu kanske dom du träffat blivit smittade och därför går och smittar andra. Hur svårt är det egentligen att hålla sig hemma vid magsjuka? Tänk på folk i er omgivning också.

Hur hade du reagerat om någon förälder lämnade på ditt dagis och sa "X kräktes i natt, men är pigg och glad så jag bestämde mig för att lämna X på dagis iaf".

Svar: Varför drar du upp förskolan? Thea kräktes i lördags. Hon va hemma från dagis både igår och idag. Jag skulle aldrig lämna henne på dagis om hon hade kräkts dagen innan. Och nu när jag kräks så kommer jag inte gå till jobbet förrän på torsdag tidigast.
Rebecca

2013-01-15 @ 00:34:30
Anonym

har du informerat om att Thea är magsjuk till alla som hon träffar då hon fortfarande är smittförande ?Svar: Va det magsjuka så va det väldigt kortvarigt. Hon kräktes några gånger mellan kl 20.30-02.30.
Det var nog magsjuka du blev ju smittad, nu kanske du kan få respekt för hur smittsam den är
och ekonomiskt dyr för de som du sprider smitta till , det är ju inte bara ni som drabbas av inkomstbortfall.
men krya på er och använd tiden till eftertanke på hur man uppför sig med risken för smittspridning till vänner,släktingar och på förskolan

Svar: Vi har som sagt bara träffat min familj och dom visste att hon va risig i magen. Ingen av dom jobbar så blir dom sjuka förlorar dom ingen inkomst. Thea har som sagt inte varit på förskolan sen förra veckan, hon har knappt varit ute alls. Och jag ska inte till jobbet förrän på torsdag tidigast. Så vilka är det vi smittar när vi är isolerade hemma?
Rebecca

2013-01-15 @ 10:10:41
Anonym

Menar du att din släkt aldrig går ut? Har dom blivit smittade finns ju risken för att dom sprider det vidare när dom är och handla, åker buss m.m. Tänk liiite längre.

Tänk om dom smittar nån som verkligen inte klarar en magsjuka så bra som du gör. En pensionär eller ett litet spädbarn. Varför utsatta oskyldigt folk för det?

Svar: Hur tror du Thea blev smittad? Tänk efter lite du också.
Rebecca

2013-01-15 @ 12:40:31
Anonym

Har ni verkligen bara träffat din familj var inte Patriks mamma där och har du inte varit och handlat till middagen (vilket du ofta skriver att ni gör )
Att bada med en som har vinterkräksjuka verkar som om att be om att själv bli sjuk dvs helt vansinnigt.
Om du inte vet hur virus sprids så lär dig för att kunna skydda dig och din familj och övriga omvärlden

Svar: Patriks mamma va barnvakt så att jag och Patrik kunde jobba. Jag har inte varit ute mer än på jobbet. Och jag kunde ju lika gärna ha smittat dom för igår för jag frisk som en nötkärna. Jag badade aldrig me Thea när hon kräktes.
Rebecca

2013-01-15 @ 12:55:41
Anonym

Tror du inte att hon smittar även via tarmen hur vet du att hon inte prutar i badet och då släpper ut smitta, tänk lite eller läs på om smittvägar

Svar: Men vi badade ju inte tillsammans! Hon fick duscha för att hon hade kräkts ner sig.
Rebecca

2013-01-15 @ 16:03:35
Madeleine

Becca, du vet att du kan spärra så att anonym.... Inte kan kommentera va?

Svar: Haha. Det vet jag :-) har redan spärrat 2-3 andra.
Rebecca

2013-01-18 @ 00:49:13 | http://mammascharmtroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!