Nu är kontraktet fixat :D

Idag har det varit en lång men bra dag :D Va på jobbet halv 8 imorse. Fixade frukost och
tog emot barnen, sen va dags för tvärgrupper och idag hade vår grupp besök av en tand-
hygenist och barnen va jätte duktiga och satt stilla i nästan 1 timme :) Dom ställde massa
frågor och så fick dom se massa olika tänder och så tog jag kort på barnens mun och tänder.
Sen va det lunch och jag hade sovvilan :) På eftermiddagen satt jag vid datorn för att fixa me
bilderna jag tog mn då hade vi ingen färg i skrivaren så jag gick ner till rk och lånade deras
skrivare. Satt inne och fixade me det tills jag slutade vid 3.
 
Då skyndade jag mig till fruängen för att ta tunnelbanan till hjulsta. Hade jätte ont i magen när
jag kom till rinkeby och tensta och dom där ställena men det gick bra. Va en bra bit till kontoret
men jag hittade iallafall men jag är glad att jag har gps i mobilen, den är verkligen till stor hjälp.
 
Träffade högsta chefen och vi fixade kontraktet, tyvärr hde jag glömt utdraget frn polisregistret
så hon kunde inte skriva under kontraktet men jag ska skriva under det och sen skicka tillbaka
det till henne. Lönen är okej, kan ju inte begära hur mycket som helst så jag får va glad över drygt
13500/mån netto ;) Hehe. Nu får vi fler möjligheter än vi någonsin haft tidigare. Vi har råd me saker
som vi aldrig haft råd me annars, jag får möjlighet att ta lån vilket gör att vi kan flytta inom en snar
framtid, jag kan äntligen köpa min divansoffa som jag längtat efter i flera år, vi kan spara pengar till
en resa eller nåt. Möjligheterna är oändliga nu och det känn så JÄVLA bra! På lördag ska jag och
älsklingen ut och fira. Vi har fixat barnvakt så vi ska ut och äta på vår favoritrestaurang :) Ska bli jätte
mysigt. Och i vår ska vi beställa en kryssning tll tallin, gubben fyller ju 30 så det blir min födelsedags-
present till honom :) Får se om jag kanske tar tag i körkortet i höst, har verkligen inte brådska men
visst skulle det va skönt me körkort.
 
Min förkylning vägrar ge me sig. Snorar, fryser och hostar. Usch usch! Thea är lite snorig men
annars är hon piggelin och gubben är frisk som en nötkärna. Har skickat ut lite inbjudningar till
Theas kalas, är visserligen lite över en månad kvar men de är skönt att va ute i god tid. Får
hoppas att nån kan komma =/ haha.
 
Snart är det dags för house och sen ska vi sova :) Vi hörs nån dag :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Varför fick du ont i magen när du passerade vissa områden????

Svar: Jag kände mig bara väldigt utsatt och obekväm.
Rebecca

2013-01-29 @ 22:49:49
Anonym

Du har många drömmar och planer för framtiden , hoppas att några slår in. Du ska väl inte köpa soffa om du planerar att flytta.
Är det en fast anställning som du har annars så är det svårt att låna.Du/ni måste nog även ha ett regelbundet sparande för att banken ska ge er lån så det är nog det viktigaste att satsa på ,
lycka till ,ed allt du önskar dig.

Svar: Vi ska inte flytta inom det närmsta året, vill först få min provanställning avklarad. Funderar på att köpa soffan i maj. Det är en fast anställning annars hade jag aldrig fått ta lån. Vi måste inte ha nåt regelbundet sparande för att få ta lån.
Rebecca

2013-01-30 @ 08:46:40
Anonym

Ska man inte ha fast anställning + regelbundet sparande eller åtminstone pengar på banken för att få lån ?
Det är ingen fast anställning förrän provanställningen är klar.
Börja spara snarast så ökar chanserna att byta lägenhet då får du ett start kapital men det har du kanske redan.

Svar: Som jag skrev så har vi inte tänkt flytta inom det närmsta året och då har jag förhoppningsvis fått fast anställning. Vet folk som lånat pengar utan att ha haft nåt sparande. Dessutom blir jag bara medlåntagare. Men spara hade jag tänkt börja me rätt snart.
Rebecca

2013-01-30 @ 14:01:34
Sofia

Varmt grattis till jobbet Rebecca !

Svar: Tack så mycket :-D
Rebecca

2013-01-30 @ 20:55:27
Carro

Vad kul med det nya jobbet, grattis!! :D

Svar: Tack så jätte mycket :-D
Rebecca

2013-01-31 @ 06:38:29
Anonym

Bra att du förstår att du måste ha fast anställning, ett tips är att inte det bara är patrik kapital som gäller när ni ska ha kontantinsatsen IFALL ni skulle separera.
Pensionssparande anses viktigt med idag hos alla banker och dom räknar alltid med att ett barn kostar 4000 per månad - skitbarnsligt men ändå.

Svar: jag skulle inte ens försöka ta lån utan fast anställning för jag vet att det är omöjligt. Men vi ska börja spara runt 2000-2500 från och med i slutet av mars :) Och har vi råd så kommer vi spara mer :)
Rebecca

2013-02-05 @ 10:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!