Nu längtar jag till jobbet!

Nu har jag varit hemma i två dagar och visst, det va skönt men fasiken va jag längtar
till jobbet nu men imorrn är jag tillbaka :D Är relativt frisk, bara halsen som strular men
that's it! Idag fick jag ha gubben hemma, han va lite lös i magen igår så nu blir han
hemma i 2 dygn.
 
Idag va Thea på förskolan och hon va så glad att va tillbaka :D Hon stod och vinkade
åt mig i fönstret och gav mig massa slängkyssar innan hon fortsatte leka. Jag gick ner
till centrum för att köpa blöjor och annat välbehövligt och sen satt jag och Patrik och
kollade på film innan jag satte igång me städ och tvätt, va lika bra att passa på när Thea
inte va hemma. En sak till som jag passade på att göra va att söka lite jobb, skickade iväg
några ansökningar och tänkte fortsätta skicka några till nu ikväll :)
 
 
Gick och hämtade henne vid 4. Då satt dom i ring och sjöng och Thea satt så fint på sin plats, gissa
om jag blev stolt! Men hon va INTE glad att gå hem, hon va minst sagt hysterisk men efter mycket
om och men så kom vi hem. Vi åt middag och sen blev det bad medan patrik åkte iväg för att lämna
sin nota. Theas nattning gick smärtfritt ikväll, hon lade sig tillrätta utan gråt och skrik och somnade på
ca 10-15 min :) Igår hade hon problem me mardrömmar så då sov hon mellan oss men vi får se hur det
blir inatt.
 
Vi lär inte höras imorrn men kanske på fredag kväll :)



Kommentarer
Anna

Varför är Patrik hemma i två dagar om han är dålig i magen? ;S
Finns ju stoppande tabletter som fungerar och startar på en gång

Svar: Iochmed att jag kräktes så kunde det ju va magsjuka han hade fått också så hans mamma tyckte att han skulle va hemma i 2 dygn.
Rebecca

2013-01-17 @ 12:21:52
Anonym

Haha ja viker mig aav skratt hans mamma. .... haha förihelvete bli vuxna.

Svar: Det är väl bättre att han är hemma en dag extra än att ev smitta andra? Eller har jag fel? Jag kanske ska låta Thea gå till dagis dagen efter hon har haft rännskita? Det är ju samma sak!
Rebecca

2013-01-17 @ 19:30:32
Anonym

Hej du anonym, du vet inte mycket om smittspridning!
Vad menar du är man inte vuxen för att man frågar om råd av de som har mer information /kunskap ?

Vid vintermagsjuka smittar man 48 timmar efter senaste symtom. Bra att ni (Rebecka och Patrik ) skaffar er information.

2013-01-18 @ 07:28:07
Anna

Jo men du och Patrik får ju karensdagar,
det är ju bättre att han går å försöker istället för att ta för givet att vara hemma i 2 dagar?

Ringer ni alltid å frågar mamma när nått sker?

Svar: Jaha, så du menar att om Thea har världens diarré och jag kräktes nån dag innan ända ska till förskolan dagen efter? Vi brukar rådfråga henne emellanåt ja. Hon har varit sjuksköterska.
Rebecca

2013-01-20 @ 14:37:08
anna

Ett barn har väl ingen lön eller karensdag?
Så länge man inte kräks samma dag som man jobbar bör man vara ´på arbetet för att inte förlora sin lön.

Svar: Nä, men vi som är hemma och vabbar för att ha lämnat henne för tidigt på förskolan. Det förlorar ju vi också pengar på. Så snälla, lägg dig inte i saker som du inte har att göra me!
Rebecca

2013-01-21 @ 09:45:45
viola

men du anna. så du menar alltså att bara för att man är vuxen så är det ok att åka till jobbet med ev magsmitta??

då är kolegors hälsa inte viktig helt plötsligt? kolegorna har inte lika mycket behov av sin lön? vilket märkligt resonemang.

Men jätte bra, då vet ju dina kolegor att det är helt ok för dig att dom kommer med magsjuka och smittar ner ev hela personalstyrkan för du tycker att man ska vara på jobbet.
(MAGSJUKA SMITTAR INTE BARA VIA KRÄKNINGAR)

2013-01-22 @ 19:11:57
Anonym

Ja du Anna tur att vi inte arbetar på samma ställe eller har barn där dina eventuella barn är, då hade väl alla blivit smittade om och om igen eftersom du tycker att man kan både jobba och sprida smitta .
Jag tycker att du ska skaffa dig kunskap om smittspridning och är det så att du redan har den kunskapen så lär dig att visa hänsyn till andra

2013-01-25 @ 09:53:18
Anna

Det är ju synd att mina kommentarer inte accepteras :)
Jag är utbildad sjuksköterska - så kunskapen om smittspridning är nog bättre än er :)

Svar: Då borde ju du veta att det är bättre att va hemma en dag extra istället för att riskera att smitta andra?
Rebecca

2013-01-26 @ 11:37:16
viola

då borde du veta bättre... är oxå inom vård och där ska man inte vara om smittorisk finns. det första som jag fick höra på jobbet var just att ÄR ni sjuka så ska ni vara hemma pga smitta. man vill väl ändå hjälpa människor inte smitta ner dom?

Svar: Du har så rätt, Viola!
Rebecca

2013-01-27 @ 04:27:31
Anonym


Hej sjuksköterska Anna
Undrar vad din arbetsgivare tycker om din brist på hänsyn till medarbetare och dina patienter som du ska vara med att bota inte smitta.
Den regeln med symtomfrihet 48 timmar efter kräksjukan gäller även sjukvårdspersonal eller var arbetar du om den regeln inye gäller dig ?

2013-01-28 @ 08:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!