Sjukdomarna avlöser varann

Den här vintern har vi verkligen varit sjuka mycket, i synnerhet jag och Thea. Vi har haft halsfluss
som kommit och gått på löpande band, förkylningar, en sväng av magsjuka och nu är det ev
svinkoppor min kära dotter har fått. Har ringt varenda vårdcentral i närheten men alla är full-
bokade och/eller personalbrist. Så nu gör vi det vi kan för att ta reda på om det är svinkoppor, jag
googlar på bilder på svinkoppor och så får jag jämföra me hennes utslag. Men det vore ju bättre om
en läkare gav sitt utlåtande men men.
 
Jag är hemma idag, dunderförkyld. Och min förbannade hosta som jag har haft i drygt 4-5 veckor och
som försvann för snart två veckor sen är tillbaka. Jag blir galen på den här hostan!!! Imorrn är det ju
planering samt HLR-kurs me nya jobbet så jag hoppas att jag kan följa me, vore ju toppen så jag vet
vad som händer under våren osv.
 
Annars sitter jag och tittar på soffor :) Har hittat en som jag föll för men dessvärre är inte klädseln
avtagbar och det är ett krav så det är bara att leta vidare. Sen pratade gubben att han ville ha en
bäddsoffa me divan och så småningom göra om vårt sovrum till Theas rum. Har hittat endel
bäddsoffor men jag vill ha minst 160 bred och alla jag tittat på är bara 140, blir ju för trångt.
 
Ikväll somnade Thea i min famn redan tjugo över 7, så underbart! Äntligen nån timme ensam
me mitt stora hjärta. Den stunden spenderas i soffan, snart är det gubbens favvoprogram och
sen ska han duscha innan vi går och lägger oss.
 
Ha en bra kväll :)
 



Kommentarer
Sofia

Hej, jag hittade en jättebra sida när jag googlade på svinkoppor som heter www.svinkoppor.org Där finns en film som man kan titta på och en läkare som berättar.

Svar:
Rebecca

2013-02-01 @ 19:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!