Weeeeeiiiiii

Den här fredagen har varit perfekt från början till slut :D
 
Trots att Thea har vaknat stup i ett av sin hosta inatt och att min väckarklocka ringde redan
vid kvart i 5 så va jag på bra humör :) Öppnade på jobbet, hälften av barnen va ledig/sjuka
så idag va vi 4 pedagoger på 10 barn och det va så otroligt härligt! Min ena kollega stängde
in sig på kontoret för att ta itu me massa som hon annars inte hinner, min andra kollega gick
iväg till ekbacken me 5 barn, min tredje kollega gick till pulkabacken me 3 barn och jag va inne
och målade med två och fixade me lite småsaker. Eftersom att vi va så få så dukade vi långbord
vid lunchen och vi hade det jätte trevligt. Kvart i 2 så tackade jag för mig och gjorde helg. Eller
inte riktigt.
 
 
Jag hade ju en anställningsintervju inbokad kl 15 så det va bara att sätta sig direkt på bussen
och åka till skärholmen. Va lite pirrig men inte alls nervös. Men intervjun gick bra, jag fick jobbet :D
Pga att jag va svensk och kände till svenska traditioner och pratade ren svenska utan nån dialekt :P
Så på tisdag ska jag till hjulsta efter jobbet och skriva kontrakt och sen ville min nya chef att jag
skulle komma på fredag för då har dom planering på förmiddagen och HLR-kurs på eftermiddagen
så jag måste höra me jobbet om jag kan ta ledigt. Men den 4 mars börjar jag på riktigt, samma dag
som min lilla flicka fyller 2 år. Ska bli jätte roligt men väldigt nervöst innan jag har kommit in i allt.
Sitter just nu och googlar på vad en barnskötare tjänar så jag vet hur mycket jag ska begära. Vad är
rimligt för en utbildad barnskötare med runt 2 års erfarenhet? Det är en privat förskola.
 
Efter intervjun så åkte jag hem. Planen va att patrik och thea skulle hämta upp mig men då hade
patriks mamma gjort middag till oss så jag åkte hem och åt och efteråt åkte vi till lekia och köpte
Theas nya vrålåk :D Thea älskade den (tyvärr va hon jätte arg när jag tog bilderna), hon klättrade
i och ur de flera gånger och kröp ner i åkpåsen och mös.
 
Nu ska jag snart gå och lägga mi, är helt slut! Och Thea somnade bara för e liten stund sen.
 
God natt :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!