En toppensöndag :D

Imorse tog hela familjen en rejäl sovmorgon till 10, det va så underbart! Har blivit många tidiga
mornar men den senaste tiden har det blivit lika många sovmornar :D
 
Just det, igår kom patrik hem me en öring :) haha. Han va smart nog att röra sig hemåt innan
det blev mörkt, tror han lärt sig en läxa :P haha.
 
 
Vi gick upp och åt lite frukost och sen duschade vi och gjorde oss ordning. Först ut va ett besök
hos k-j och maud och jag kände knappt mig igen mig när vi kom dit! Han har ju hållt på och byggt
om och fixat massa under dom här 12-13 åren som jag inte varit där. Men många fina minnen kom
tillbaka :D Älskar verkligen dom två, mina fina och underbara extra morföräldrar! Vi fikade och sen
gick vi ut så Thea fick titta på alla deras små kycklingar och klappa tuppen :) Längtar redan tills
nästa sommar så jag får åka tillbaka! Haha. Efter nån timme så åkte vi vidare till albacken och åt
lite lunch ute i blåsten :P Va så gott.
 
 
Vi tog en tur upp till tivsjö getgård också och då kom solen fram och värmde rätt skönt mellan
gångerna :) Thea klappade fåret och kossan och sen tittade vi på hönorna, grisen som bara
låg och sov, en jätte stor kalkon som lät jätte roligt, en påfågel och så kaninerna :)
 
 
Vi kom hem vid 5 och då va det dags att börja me middagen och vid 6 så åkte vi upp till näset.
Va tänkt att bara åka upp och hälsa på en liten stund men det blev en helkväll me lite alkohol,
kubb och en jädra massa skratt :D Hade så otroligt roligt och Thea va ute hela tiden och lekte
och sprang omkring! :) Vi hade en helt underbar kväll och vid 22-tiden åkte vi tillbaka till stugan :)
 
 
Thea somnade vid 23 och jag och gubben ska väl ta och knyta oss. Imorrn ska vi upp till Catharina
och förhoppningsvis säga hej till E som är där me sin familj :) Sen blir det väl näset och hälsa på
resten av norrköpingsgänget som kom ikväll :P
 
Och jag vill passa på att klargöra en sak! Vi har det toppen här, visst vädret har varit skit 95% av
tiden och ja, Patrik och Thea har inte dragit jämt men utöver det så har vi det bra! Thea njuter till
150%, patrik får sticka ut och fiska när han känner för det. Och sen är patrik inte van att vara me
Thea 24/7 under flera veckor. Han har ALDRIG varit helt själv me henne i mer än 5-6 timmar. Så
jag kan förstå att det är påfrestande för honom. Jag är van. Och folk verkar tro att vi är sura och
griniga konstant men så är inte fallet :) Det är nån timme om dagen och man lägger ihop alla
Theas utbrott, annars är vi glada :D Och som ni ser så gör vi massa saker me Thea och hon mår
inte dåligt. Hon älskar att vara ute och göra saker, hon får krupp om vi skulle sitta i stugan hela
dagen. Hon vill ut så fort hon vaknar. Haha.
 
Nä, nu tackar jag för mig! God natt på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!