Idag regnar det

Igår va vädret sisådär, det blåste jätte kallt men på kvällen va underbar, då va det vindstilla
och solen värmde jätte skönt. Men eftersom att hela dagen va blåsig passade vi på att åka
runt och träffa lite folk :) Först åkte vi till näset men dom va inte hemma så då åkte vi till
Margit och hon va hemma så då fikade och pratade en stund. Va så roligt att träffa henne
igen.
 
 
 
Vi kom tillbaka till stugan vid 13-tiden och då fick Thea en ny blöja och sen sov hon nån timme
och även gubben sov en timme. Själv va man vaken och njöt av tystnaden. När gubbe och dotter
hade vaknat så åkte vi till näset och då va dom hemma :) Vi fick nybakade bullar och så satt vi
och pratade ett par timmar medan Thea lekte för fullt. Christer och Patrik bestämde att åka iväg
och fiska idag :)
 
Vi kom hem vid halv 7 och började me middagen och sen spelade vi fotboll en stund i hopp om
att köra slut på Thea så hon somnade men det va lönlöst. Haha. Hon ville inte sova så hon gick
och lade sig när vi gick och lade oss.
 
Imorse åkte vi till Bräcke för att köpa alkohol och mask och sen när vi kom tillbaka så drog Patrik
iväg me min morbror för lite fiska. Jag och Thea roade oss me lite blandat under tiden. Hon fick sitta
och titta på mamma mu medan jag diskade och sen lade jag mig me henne och då somnade hon
och då njöt jag av lugnet och dammade lite. När stumperumpen vaknade så dammsög jag innan vi
gick ut och plockade blommor. Sen fyllde jag skurhinken så Thea fick va ute och leka. Sen började
det regna och då gick vi in och lekte. Efter 5 timmar kom älsklingen tillbaka, blöt och skitig men me
två fina öringar :) Haha. Jag började me middagen och så åt vi och sen stekte patrik fiskarna och det
va rätt gott men jag älskar ju harr :P haha. Hela familjen va rätt trötta, ja förutom Thea och jag kände att
det vore skönt om hon somnade i tid ikväll så jag tvingade me hela familjen ut i regnet och så gick vi till
en stor läggda och spelade fotboll i spöregnet :D Va rätt så uppfriskande. Och det va skönt att komma
tillbaka till stugan och ta en varm dusch :) Nu tror jag att Thea sover, patrik är inne hos henne :)
 
 
   
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!