Vilket underbart väder!!!

Imorse när man vaknade vid 10 så sken solen, lovar att man genast blev på bättre
humör :D Dock kunde blåsten va rätt kylig men bara det att solen SKEN överhuvudtaget
gjorde att man blir glad!
 
 
När jag stod ute och tog morgonciggen va min syssling ute på morgonpromenad me
sin hund så hon kom förbi och sa hej. Har inte träffat henne på ett par år :) Gubben
vaknade i samma veva så vi stod ute och pratad en stund innan hon gick hem och jag
och Thea tog en dusch. Klädde på oss och gjorde oss ordning för att åka till kälarne
och panta och köpa bröd och juice. Trodde att Thea skulle somna men hon va vaken
medan pappa tog sig en tupplur istället :) Thea satt inne och tittade på mamma mu
medan jag satt ute och njöt i solen.
 
 
Vid 15-tiden åkte vi upp till näset för att fira min kusins pojkvän som fyller år idag så vi
va väl 20 pers där och åt tårta och hade det jätte trevligt. Sen blev jag, patrik och Thea
fast där till runt 21 ikväll :) Vi satt ute i solen och drack och pratade. Barnens piratpool
blåstes upp och Thea och Z badade och hade JÄTTE kul :) Sen va det dags att grilla
och fy in i norden va gott det va. Aldrig förr har lite kött me potatisgratäng och sallad
varit så gott förut. Mums! Thea tokslocknade efter badet och innan maten så hon fick
äta efteråt. Sen sprang hon omkring och lekte. Hon hann även bli hundbiten, stackaren
men hon får fasiken skylla sig själv också. Thea kan va väldigt intensiv me djur och hon
jagade den stackars hunden och drog den i öronen och den sa helt enkelt ifrån. Gick inte
hål som tur va men hon fick rejäla märken men hon blev mest rädd. Men jag tror hon lärde
sig en nödvändig läxa i alla fall. Hon klappade den när den låg stilla men annars lät hon
den va. Eftermiddagen och kvällen va riktigt fin och det va riktigt varmt och underbart! Alla
va på ett toppenhumör och bara njöt av livet! Ska visst bli sånt här väder hela veckan och
det hoppas jag verkligen :D
 
 
Just ja, jag ska på anställningsintervju samma vecka som Thea börjar på dagis igen :D Har jag
tur börjar jag jobba den 19/8, det är ett vik på 1 år på en förskola :D Tänk vilken dröm det vore
om jag fick jobbet, vill verkligen ha det!!!!! Haha.
 
När vi kom hem så fick Thea sätta sig och kolla på lite barnprogram och gubben drog ut och
fiskade 1,5 timme och kom hem me en fin firre :)
 
 
Gubben ska ta en dusch och jag också sugen på en, kvällarna är svinkalla och jag fryser som en
dåre. Brrrr!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!