En barnledig helg

Va några dagar sen jag skrev men har helt enkelt inte haft nåt att skriva om, händer ju
inte så mycket för tillfället. Räknar mest ner till semestern och nu är det gubbens sista
arbetsvecka innan vi åker. Själv har jag endel att stå i under veckan. Ska åka till liljeholmen
nån dag, Thea ska till läkaren nån dag, jag ska tvätta och packa, skriva matlista och inköps-
lista. På fredag ska vi börja packa bilen och sen åka och köpa färdkost. Både jag och patrik
har massa att göra i veckan :) Så den här veckan kommer förhoppningsvis gå fort så att det
blir lördag nångång :P
 
 
I helgen har jag och Patrik varit barnledig ett dygn :) Igår förmiddags åkte vi och hämtade
mamma och sen åkte vi upp till visättra. Vi satt ute och fikade, jag tog me nybakade bullar.
Det va jätte härligt. Sen lämnade vi dom där och så åkte jag och patrik först till Tumba och sen
till skärholmen. Patrik va på jakt efter badbyxor och tofflor och jag letade efter en billig skaljacka
till Thea men hittade inget. Vi kom hem och fräschade upp och sen ringde patrik och bokade bord
på vår favoritrestaurang. Vi fick ett bord vid 7. Va fullt me folk, flera stora sällskap. Det va en liten
grekisk flicka som hade döpts så dom va där och åt efteråt. Men maten va lika underbart god som
den brukar :D När vi klara skulle vi möta upp BB för att sälja en platta öl men gubben hittade inte
riktigt så vi snurrade runt på söder i evigheter innan vi till slut kom fram. Han och hans kompis
skulle till Huddinge så vi skjutsade dom innan vi åkte hem. Det blev en film och sen stupade vi
i säng :)
 
 
Och imorse tog vi en rejäl sovmorgon, tror klockan va närmare 10 innan vi gick upp, så otroligt
underbart. Vi satte igång en tvättmaskin och röjde lite innan vi åkte för att hämta stumpan. Sen
åkte vi och handlade en sväng innan vi kom hem. Ikväll har vi haft en övertrött tjej som verkligen
levt rövare, va rädd att hon inte skulle somna men tvärtom, hon somnade på 5 min :)
 
Imorrn är det sista veckan på dagis, ska tömma hennes skåp på torsdag tänkte jag :) Och som
jag skrev så har ju jag det jag gör i veckan :)
 
Ha en trevlig söndagskväll :)



Kommentarer
Anonym

Säljer ni öl ????????

Svar: Patrik fick en platta av sin pappa för länge sen som han inte har öppnat och då efterlyste en kompis öl så då sålde vi den istället för att den ska stå här och bara samla damm.
Rebecca

2013-06-30 @ 20:28:08
Anonym

Ska ni åka tillsammans till norrland ?
Skulle inte du vara där ensam med dottern åtminstone en vecka har du tidigare skrivit

Svar: Jag har aldrig skrivit att jag ska va en vecka själv där me Thea, det går inte även om jag hade velat, vilket vore rätt skönt. Jag kommer va hemma me henne en vecka efter att patriks semester har slutat.
Rebecca

2013-07-01 @ 08:31:25
Anonym

Vilken otur för er att Thea är sjuk ska ju till doktorn !
Varför tvättar du inte i veckorna när du är ensam hemma ++

Vad bra att du har fått din A-kassa !!
Vilket verkar troligt eftersom ni har råd att gå på krogen

Svar: Thea är inte sjuk, vi tänkte kolla om hon är pollenallergiker för hon har haft hosta och snuva större delen av sommaren men då gör dom inte allergitester under pollenperioden så vi får åka dit i höst. Jag tvättar i veckorna, hur så?
Jag har inte fått min a-kassa än, får förmodligen den efter semestern. Fick mina första kassakort igår som ska skickas in på fredag. Vi gick inte på krogen, vi gick ut och åt.
Rebecca

2013-07-02 @ 14:06:15
Anonym

Skulle du inte till doktorn nu i veckan ?
Vad är skillnaden med att gå på krogen och att ut och äta ?
Vad bra att du är berättigad till A-Kassa men konstigt att du inte har fått ersättning arbetslös sedan början på maj och nu är det juli dvs två månader utan ersättning eller lön , vem pröjsar dina livskostnader ?

Lever du parasitliv ?

Svar: Planen va att åka läkaren i veckan men när jag ringde för att boka tid så sa dom att dom inte gör pollenallergitester under pollensäsongen.
Det är väl ändå stor skillnad på att gå på krogen eller bara äta lite mat?

Det blev pappersstrul Ang.a-kassan men nu hoppas jag att det är på gång :-)
Rebecca

2013-07-02 @ 14:51:22
Anonym

Vi satte igång en tvättmaskin och röjde lite innan vi åkte för att hämta stumpan. Sen
åkte vi och handlade en sväng innan vi kom hem.
Det är från söndagens program
Därav funderingen om varför du måste tvätta på helgen när du är helt ledig och ensam hemma de flesta dagarna i veckan

Svar: Tvättkorgen va full i söndags så varför ska jag vänta me och tvätta tills på måndag? Och va spelar det för roll när jag tvättar, va angår det dig egentligen?
Rebecca

2013-07-02 @ 14:59:19
Anonym

Har du inte funderat på att lägga ned din blogg ?
Den handlar ju bara om hur du tvättar och röjer !
samt en massa bilder på dig

Svar: Ingen har tvingat dig att läsa så du får gladeligen sluta läsa om det inte finns nåt intressant :-D
Rebecca

2013-07-02 @ 18:20:04
Anonym

A-kassan brukar ha en start tid på minst 3 månader så ta det lite lugnt du anonym

2013-07-02 @ 18:44:04
Anonym

starttid 3månader, det gäller väl bara när man själv säger upp sig inte när man blir avskedad eller ?

Svar: Du kanske ska sluta kommentera allt? Och som svar på din fråga, jag publicerar ungefär 90% av kommentarerna, resten raderar jag.
Rebecca

2013-07-02 @ 18:48:41
Anonym

Lägger du ut alla komentarer +

Du borde begränsa dom lite

2013-07-02 @ 20:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!