En lugn helg

Vi brukar sällan om nästan aldrig ha en HEL lugn helg, dvs inga planer, inga utflyker,
ingenting! Men den här helgen har vi haft det. Igår va vi bara iväg till city gross en sväng
annars va vi bara hemma och slappade. Idag har vi faktiskt gjort endel nytta. Patrik har
varit på tippen me en gammal dator och en gammal madrass som legat och skräpat
under sängen i flera år nu. Och allt som vi haft här uppe men som skulle ner till källaren
är numera i källaren som Theas spjälsäng och hennes pulka :) Dessutom har vi städat
och varit ute me Thea. Hon har cyklat, gungat och åkt rutschkana :)
 
 
Vi fixade lite middag och sen röjde Thea ett tag innan hon somnade i min famn, dyngsur av svett.
Hon vaknade såklart när vi skulle klä av henne och hon somnade inte om så jag passade på att
ta ett bad me henne och sen va det läggdags, tog väl drygt 30-35 min :)
 
Midsommar 2011 (Thea va då drygt 3 mån), 2012 (15 mån) och 2013 (27 mån)
Gubben har bara 10 arbetsdagar kvar till semestern, snart åker vi! :D Ska bli så otroligt skönt!
 
Imorrn ska jag till ams och sen leta efter en baddräkt till Thea. Resten av veckan vette tusan va
som händer. Tänkte i alla fall försöka ta mig till gymmet. Har varit så otroligt lat på den punkten :( usch!
Det blev ingen beach 2013 men jag ska försöka satsa stenhårt på beach 2014 :) Blir så inspirerad av
människor som lyckats gått ner allt från 20-70 kg utan operation på bara 1 år. Jag har drygt 25-30 kg
att gå ner. Om dom har lyckats så kan fan jag också lyckas!!!!
 
Ha en bra kväll :)



Kommentarer
Anonym

Ta ut henne i skogen och lär henne att vara snäll mot djuren istället!

Svar: Som sagt!!!!!!!!! Tro du att hon MEDVETET ville skada snigeln? Det tror inte jag, för då skulle hon göra illa alla djur hon träffar vilket hon inte gör. Hon vill pussas och kramas me alla djur hon träffar. Hon är väldigt kärleksfull mot djur och är jätte försiktig.
Rebecca

2013-06-24 @ 14:14:12
Anonym

Vad vet jag! på dig låter det ju att barn under 2.5 år inte FÖRSTÅR sånna saker som när dom mosar en snigel till exempel!! MEN det är därför ni vuxna finns där! För att LÄRA!
"Släpp snigeln istället för att ha den i handen när du springer gumman, för sniglar är ömtåliga" etc går att använda innan!!

Svar: Barn förstår mer än man tror. Och Thea vet att man ska klappa djur försiktigt, det gör hon me alla djur. Men den här gången va hon exalterad och hann inte tänka på både leken och att hon hade en snigel i handen. Nu är den här diskussionen avslutad!
Rebecca

2013-06-24 @ 16:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!