En väldigt varm dag

Theas vägrar-somna-period verkar va över, så skönt! Den senaste veckan har hon somnat
allt från 5 min till drygt 30 min och det är helt okej :D Hon sover hela natten, förutom när
hon kommer och kryper ner hos oss :)
 
Va länge sen jag skrev om hennes utveckling men den går framåt i en rasande fart. Talet är
ju det som har utvecklats fortast, hon pratar VÄLDIGT mycket nu. Mest 3 och 4-ordsmeningar
men en och annan 5-ordsmening kan hon. Det är mycket upprepningar och hon snappar upp
mycket av det jag och Patrik säger. Hennes favoritmening är "min vagn är i pappas bil", det
får vi här hemma och dom på dagis höra säkert 50 gånger om dagen. Hon kan räkna lite grann
och hon vet skillnad på olika skor, tex om jag säger att hon ska hämta sina rosa gympaskor
så gör hon det eller sina lila sandaler. Hon kan alla kroppsdelar (dom vanligaste). Hon kan
säga "svåra" ord, tex tunnelbana, tvättmaskin. Hon är VÄLDIGT kärleksfull, hon älskar att
pussas och kramas vilket hon har alltid har varit. Har ju inte varit på BVC på flera månader
så jag har ingen aning om hur lång hon är men tror i alla fall att hon väger runt 15-16 kg.
Det är säkert hundra andra saker som hänt men det här är va jag kom på :)
 
Idag har jag varit i Huddinge några timmar :) Först ett snabbt besök på AMS och sen träffade
jag fru Nilsson för lite shopping och lunch. Köpte en baddräkt till Thea. Va så ovant att träffa
henne utan ungar, haha. Men vi hade jätte trevligt och det va skönt att gå omkring i lugn och
ro. Vid halv 1 rörde vi oss hemåt, höll på att drunkna i svett när jag va hemma. Tog det lite
lugnt och packade upp innan det va dags att hämta skruttan. Vi gick till lekparken och va ute
i nästan en timme, vi gick in när pappa kom hem :) Fixade middag och sen det vanliga kvälls-
görat.
 
Nu sitter vi och glor på the big bang theory. Patrik ska väl ta ett bad om en stund, han vaknade
upp imorse va halvt nackskott, stackare :(
 
Imorrn ska jag städa och fixa hemma men på torsdag tänkte jag försöka masa mig iväg till
gymmet :)
 
Ha en trevlig kväll :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!