Utflykt me dotterns förskola

Nattningen föregående natt va lika hopplös som den innan :( gav upp efter en timme
och sen sov hon mellan oss och jag vaknade upp imorse svettig och me ryggont :(
Åh va jag önskar att hon kunde somna i sin säng inatt! Snart får jag veta för snart är
det läggdags för vår lilla stumpa.
 
Imorse gick vi upp tidigt för att va på dagis kvart över 8. Redan innan vi gick hemifrån
va Thea på ett hemskt humör. Kul ^^ Men när vi kom till dagis gick det över lite grann.
Vi va 4 föräldrar som följde me på utflykten. Jag hade tagit me vagnen men den ville
Thea inte ha. Hon skulle gå bredvid och hålla i dagisvagnen. Hon va jätte duktig :) Vi
tog tunnelbanan till Hornstull och sen bytte vi tåg och hoppade av i Axelsberg och så
gick vi till aspuddsparken. Vi kom dit så tidigt så djuren hade inte kommit ut än, bara
getterna och fåren så vi tittade på dom och sen fick barnen gunga innan vi fikade me
kex och dom vuxna fick bullar. Mums! Ungefär då började Thea bli trött och det hemska
humöret visade sig igen. Hon ville sitta i vagnen. Men nu hade djuren kommit ut så vi
tittade på grisarna och barnen va inne hos kaninerna innan vi rörde oss hemåt. Thea
fick sitta i dagisvagnen hela promenaden hemåt, vi gick nämligen från Aspudden hem
och det va svettigt och jobbigt. Haha. Jag tog farväl av min älskade dotter nere i
centrum, jag passade på att handla lite innan jag gick hem.
 
 
Kom hem och fick i mig nåt att äta och sen satt jag bara och vilade, va så trött. Hämtade dottern
vid 15-tiden och så gungade vi en stund innan vi gick hem. Både jag och Thea lade oss i soffan
och kollade på tv tills pappa kom hem.
 
 
Försökte klura ut va tusan jag skulle hitta på att göra till Theas gårdsfest imorrn och det slutade me pizza-
bullar och fruktsallad så när älsklingen kom hem så åkte vi och handlade alla ingredienser så imorrn ska
jag ställa mig och baka, ska nog passa på att baka vanliga bullar också :)
 
Vi kom hem och jag började me middagen och sen blev det ett bad. Och snart är det som sagt läggdags
för Thea.
 
Ha en bra tisdagskväll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!