Inne på andra vecka

Igår blev det en heldag i Norrköping, det va så otroligt roligt att träffa släkten igen! Vi hämtade
upp mamma vid halv 11 och vid 12 så va vi hos mormor. Hon va så pigg och så full av liv, min
fina och älskade mormor :) Vi va hos henne en stund och fikade och pratade och sen åkte vi
till min morbror och hans familj. Mamma valde att stanna kvar hos mormor men dom kom me
färdtjänst lagom till middagen. Thea va jätte svartsjuk på sin syssling Zakk, varken jag eller
patrik fick hålla i honom innan hon kom och knuffade bort honom. Och så va hon jätte blyg för
alla och hon vägrade att sitta i mormos knä men mormor fick iallafall två kramar när vi skulle
åka hem. Thea fick massa fina kläder och sparkdräkten som zakk har på bilderna fick han av
oss, blev helt förälskad i den :)
 
Vi kom hem vid 8-tiden igen och jag va helt slut. Men vi hade det jätte trevligt och jag hoppas
att vi hinner åka ner en sväng i sommar innan semestern så man kanske kan sitta på deras
altan, grilla lite och så kan Thea och zakk springa omkring på tomten. Åh, det vore jätte mysigt!
Haha.
 
Och idag började jag på "min" avdelning, dvs småbarnsavdelningen. Och jag trivs inte alls lika
bra som jag gjorde på storbarnsavdelningen. Jag har jätte svårt att arbeta me småbarn :( Det är
jätte tråkigt att jag känner så för jag trivs annars men jag har alltid haft svårt me småbarn men det
är ett jobb och jobb ger inkomst. Kommer ge det en innerlig chans och åtminstonde jobba provtiden
ut OM jag inte hittar ett fast jobb innan dess. Och jag hoppas att min syn och mitt tanksätt runt
småbarn ändras. Hade min första stängning idag och det gick galant :D Va skönt att stänga idag,
då har man det liksom gjort. Men imorrn blir det inget jobb. Patrik va tvungen att hämta Thea lite
tidigare idag för hon hde hostat och snorat så imorrn ska jag vabba men på onsdag kommer farmor
iallafall :)
 
Ville bara skriva av mig lite men vi kanske hörs i veckan eller i helgen. Todiiloo :P
 



Kommentarer
Anonym

Blir inte din provanställning fast tjänst om ni trivs med varandra (ni =arbetsgivaren och d

Har ni ingen annan än farmor som kan ställa upp för er Kan inte din mammma ta hand om Thea ?
Det vore väl bra med fler som kan hjälpa er när Thea blir sjuk

Svar: Jo, det blir en fast tjänst :-) mamma kan ta hand om Thea men då måste Patrik åka och lämna henne innan jobbet. Vi försökte få tag på henne igår kväll men hon hade gått och lagt sig. Vi har bara min mamma och Patriks mamma om Thea skulle bli sjuk.
Rebecca

2013-03-12 @ 10:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!