It feels good :)

Tredje dagen på jobbet är avklarad och än så länge så känns det toppen. Längtar tills man får
komma igång på allvar men det är skönt me 2 veckors introduktion också. Schemat är helt nytt,
tex så har vi ingen rast utan slutar 30 min tidigare, vi har ingen öppning utan vår städerska
öppnar vid halv 7 och första personalen kommer halv 8. Vi stänger halv 6 och då börjar man
halv 10. Det finns väl inga egentliga rutiner, inom barngruppen finns det rutiner men inom
personalen finns det inga och det känns väl si och så. Jag vill gärna veta vad jag ska göra
och när jag ska göra det. Jag vill veta vem som har hand om lunchen, vem som har hand om
mellisen osv. Så det ska jag försöka få igenom om några veckor när jag kommit in i jobbet
mer på allvar.
 
Idag va vi på biblioteket, imorrn ska vi till skogen och på fredag ska vi till optikern då vi har olika
yrken som tema :) Börjar komma in i barngruppen riktigt bra och jag trivs, vill inte gå över till små-
barnsgruppen nästa vecka :( haha. Men jag hoppas att jag kommer trivas där också, det är bara
det att jag tycker småbarn är lite tråkigt.
 
Igår va det föräldramöte på jobbet, kom inte så många föräldrar dock men men. Jag va hemma
strax efter 8, va helt död när jag kom hem.
 
Vänster bild, Jag fyller 2 år. Höger bild,Thea fyller 2 år :D
 
 
Ikväll bli det greys och sen sängen :) Vi hörs väl imorrn eller nån annan dag :)



Kommentarer
rebecca

ingen rast alls? det måste man ha efter 4 timmar.

Svar: Ingen rast alls. Men det behövs inte. För vi vilar när barnen vilar och det räcker. Först trodde jag att det skulle bli jätte jobbigt men man märker inte ens det :-) jag tyckte också det lät jätte konstigt för jag vet att man måste ha rast men man har en möjlighet att välja som man vill nu och det tycker jag är jätte bra :-)
Rebecca

2013-03-10 @ 08:43:50
Anonym

Fem timmar sedan rast om man inte har förhandlat annat ex arbetsuppehåll, vilket gäller för många inom vård och omsorg

Svar: Jag vet inte hur det är men det här är nåt som chefen har bestämt :-) tycker det är bra att man får bestämma själv.
Rebecca

2013-03-10 @ 19:08:47
Anonym

Vem har bestämt ?? har du eller chefen fattat beslutet ? Det låter som det är ditt beslut som chefen har fattat !!!!

Svar: Vem som har bestämt? Haha. Ja, jag tror ju knappast att jag har någon som helst befogenhet att bestämma schemat.
Rebecca

2013-03-11 @ 20:24:29
Anonym

Bra om du är nöjd med det som chefen har bestämt !

Svar: Ja, men även om jag vore missnöjd så är det ju bara att gilla läget :) Tro det int finns nån dom är 100% nöjd me sin arbetsplats eller sitt schema eller va det nu kan va.
Rebecca

2013-03-11 @ 21:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!