VAB-dag

Idag har jag varit hemma me skruttan. Hon har haft massa energi men näsan har runnit
lite och lite hosta. Men på torsdag kan hon nog gå till dagis :) Imorrn skulle farmor komma
och sitta barnvakt. Dessutom är det föräldramöte imorrn kväll på Theas förskola.
 
Jag har suttit och drömt mig bort större delen av dagen, har ju hittat en PERFEKT lägenhet
som jag skulle göra allt för att få men som vanligt är det pengar som sätter käppar i hjulet :(
Vi skulle inte ha några som helst problem me lånet och hyran på den men jag vet inte hur
mycket vi får för vår lägenhet och hur mycket Patrik måste ta i lån. Men vi ska nog iallafall gå
på visningen och sen får vi se :) Man kan ju iallafall kontakta banken och en mäklare, det
kanske går att ordna ändå me endel tur :)
 
Thea sov i över 3 timmar och det brukar hon aldrig göra så helt hundra är hon ju inte. Jag har
städat lite och tvättat och dammsugit. När gubben kom hem så tog jag och thea en promenad
till centrum för att köpa potatis och morötter till middagen, fick bli fiskbullar ikväll.
 
Och min chef ringde i förmiddags och skrämde skiten ur mig och så va det hennes eget fel. Mina
ben va jätte skakis efteråt och jag hade sån ångest. Men det är skönt att det ordnade sig och att
jag inte hade gjort nåt. Ikväll har flera kvällar framöver har gubben occuperat tv:n, det är den där
förbannade hockeyn. Bara jag får se greys imorrn så spelar det ingen roll för mig. Nä, nu ska jag
och dotter ta en isglass och sen blir det ett bad och go på tv innan sängdags.
 
Just det, igår kom en lysmask förbi och kollade på vår el. Han skulle räkna lite på det och höra
av sig idag men än har han inte ringt. Vi ska nämligen byta alla elledningar och fixa och det
höjer ju också värdet på lägenheten, elen nu har inte blivit bytt sen 50-talet. Lysmasken är en
kille som Patrik jobbat mycket me och då kan vi ev ta det på avbetalning :)
 
Nä, nu struntar jag i er. Hörs nån dag :)
 



Kommentarer
Anonym

ad är det för drömlägenhet eller villa som du har hittat ?

Svar: Finns en länk
Rebecca

2013-03-14 @ 08:24:12
Anonym

Har ni inga lån idag

Svar: Jag behöver inte redovisa något för dig!
Rebecca

2013-03-15 @ 08:31:40
Anonym

Varför bytas el om ni planerar att sälja ?dessutom på avbetalning, det är inte vad mäklare rekomenderar de brukar rekomendera att slipa golv och måla ljust !
Klarar ni en högre hyra +nya lån om du inte får fastanställning ?

Svar: Vi bytet inte elen för att höja värdet på lägenheten utan för att det behövs. Elen är över 60 år gammal och dessutom har vi problem me elen så jo, vid en framtida försäljning så kan det nog öka värdet på lägenheten me fungerande el överallt!
Rebecca

2013-03-15 @ 09:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!