Man smälter bort :)

Vilken härlig dag! Hoppas att större delen av semestern blir såhär fin :) Varmt och svettigt har
det i alla fall varit och sminket har bara smält bort =/ Tips på nån bra primer/foundation för fet
hy som man inte blir glansig av skulle uppskattas. Har två olika primer från smashbox och min
foundation är oljefri men det känns som om inget jag använder hjälper :( Jaja.
 
Lämnade stumpan på dagis vid 9, hon hostade massor då och vi diskuterade lite om hon skulle
få va där eller om hon skulle va hemma men vi kom överens om att vi kunde prova och att det
bara va att ringa mig om det inte gick. Själv tog jag bussen ner till Huddinge. Hade möte på
ams men va lite tidig så jag träffa E en snabbis. Har inte träffat henne på flera år. Hon skulle
till mvc, hon väntar sin första bebis i september :) Så fin mage hade hon också, man blev lite
sugen. Men om 1,5 år SKA jag ha fast jobb och större bostad så vi kan börja på bebisverkstad
nr 2 :D Jag vill ha så gärna ha ett vår/sommarbarn så hösten 2014 vore perfekt att börja ;)
 
På arbetsförmedlingen gick det bra, va klar på 15 min. Gick runt i lite affärer medan jag väntade på
emma. Vid halv 12 kom hon och då gick vi till Castello och åt lite lunch och sen gick vi i lite mer
affärer och kikade. Va inne i en affär som jag velat in i tidigare men som aldrig blivit av och där
hittade jag en superfin keps och en vattenflaska till Thea :D Emmas kompis kom och då rörde jag
mig hem. Va tvungen att handla lite och sen hämta Thea vid 3.
 
På dagis hade allt varit bra. Hon hade hostat som mest på morgonen och sen hade det i princip gått
över. Jag gav hennes hostmedicin imorse så jag och ena pedagogen spekulerade i om det kunde va
det så imorrn ska jag inte ge henne den så får vi se om det blir bättre. Hoppas det!
 
Vi gick till lekparken och gungade och lekte i nästan en timme tills pappa kom hem.
 
 
 
Vi tog varsin glass och sen började vi me middagen. Hela familjen är trötta så jag och Thea ska väl ta ett
bad om en stund och sen borsta tänderna och så får vi se om hon lyckas göra om samma sak som
igår :D Hon gick ju och lade sig självmant i sängen och somna dessutom :O haha. Och sov hela natten,
förutom då hon kröp upp i vår säng :) Vi får se ...
 
Imorrn efter att jag har lämnat tänkte jag dra till gymmet, har fortfarande sån hemsk träningsvärk i
låren, kan knappt gå och i trappor får jag ta ett trappsteg i taget =/ haha. Sen skulle jag behöva städa
men vi får se. Kanske fastnar på balkongen istället ;)
 
Vi lär väl höras imorrn :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Jag använder en BB-cream, dagkräm med evitamin och färg från bodyshop och inget annat. Man ser fräsch ut med färgen och huden får vila från smink. Man kan ha puder över om man vill ha en make-ad look. Ett tips!! :)

Svar: Tack så mycket för tipset :-) ska kolla upp det :-)
Rebecca

2013-05-29 @ 08:07:22
Anonym

Varför går du till arbetsförmedligen, du skulle väl börja på nytt jobb i augusti???

Svar: Dels för att få a-kassa under tiden och sen är det inte säkert att jag får jobbet jag hoppas på.
Rebecca

2013-05-29 @ 14:57:49
Jennie

Sommarhalvåret tycker jag att det är absolut fräschast att vara utan smink när det är varmt och man vistas i solen mycket,har endast mascara och möjligtvis lite läppglans...har också fet hy och då är det ännu viktigare att inte täppa igen med feta krämer och puder.

Annars kanske mineralsmink är något för dig? kostar lite mer men ska visst vara bra..:-)

Svar: Så känner jag också, man känner sig så ofräsch me massa smink som bara rinner. Usch! Ja, jag funderar faktiskt på att kanske testa mineralsmink :-)
Rebecca

2013-05-29 @ 14:58:53
Anonym

Mineralsmink för vems pengar ?
Du kan väl inte ens betala din mat eller boende
Du har väl ingen inkomst som arbetslös

Svar: Jag har kvar några tusen från kryssningen, sen fick jag några tusen i lön, nästa månad får jag skatteåterbäringen, jag ska få a-kassa och under semestern tar jag ut mammaledighet. Så jo, jag har pengar för eget bruk samt för mat och boende.
Rebecca

2013-05-30 @ 08:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!