Utflykt till Drottningholm

I förmiddags åkte vi på en liten utflykt till drottningsholms slott, det va så härligt väder och vi satt
ju inne hela gårdagen så då tyckte jag att vi behövde komma ut, framför allt för Theas skull. Vi
gick omkring lite, sen tog vi en glass vid vattnet och så gick vi omkring en stund till :) Synd bara
att karln inte kan njuta av att komma ut me Thea. Han är på henne hela tiden om minsta lilla och
han kan aldrig koppla av och njuta. Det förstör hela grejen. Även för mig för jag spänner mig när
Thea får sina utbrott för då får Patrik utbrott. Thea är helt annorlunda när hon är ensam me mig,
inte alls lika mycket utbrott. Men jag tror att hon känner av min respektive patriks sinnesstämning
och beter sig sen därefter. Önskar bara att han kunde slappna av och ha tålamod me henne :(
 
 
När vi kom hem så gjorde jag ordning fruktsallad me jordgubbar, bananer, päron och äpplen, det va så
gott och svalkande i värmen :) Sen satte jag igång en tvättmaskin och diskade och medan jag och Thea
badade så dammsög patrik. Nu väntar vi bara på att Thea ska somna och sen ska vi kolla på film.
 
Ha en underbar och härlig lördag :D



Kommentarer
Anonym

Jag tror att din sambo behöver prata med någon och bli bättre på att hantera utbrotten. Har själv en 2.5 åring och vet hur tufft det är.

Svar: Ja, jag tror också det.
Rebecca

2013-05-13 @ 00:25:26
Anonym

Terapi för Patriks del verkar rätt så uppenbart.. det är inte okej att få utbrott på sitt barn sådär, hur ska hon i såna fall lära sig att man inte får sin vilja igenom skrik och vrede?

Varför har du en bild upplagd på när Thea grinar?

Svar: Terapi verkar väl ändå överdrivet. Däremot skulle han behöva öva upp sitt tålamod och lära sig hantera Theas utbrott. Jag försöker prata me honom och varje gång Thea får ett utbrott måste jag först lugna Patrik och sen Thea. Och som sagt, hon blir tusen gånger värre när Patrik är me
Jag lade upp en bild på henne gråtandes då hon va jätte trött vid halv 6 och jag skulle försöka hålla henne vaken i 2 timmar till och undrade hur det skulle gå till.
Rebecca

2013-05-13 @ 02:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!