Fullspäckad dag!

Puh! Äntligen kan jag sätta mig och pusta ut :) Jisses vilken dag. Först sov man
som en kråka inatt, eller jag sov bra när jag väl somnade =/ Tror klockan va
närmare halv 3 innan jag lyckades somna. Och Thea vaknade vid 6 men kom
och lade sig me mig och somnade om :) Halv 8 va det bara att masa sig upp
och fixa frukost och klä på Thea och dumpa henne på dagis. Kom hem och
slappade innan jag gick tillbaka en timme senare för utvecklingssamtal :) Och
det va bara positiva saker :D Hennes beteende mot andra barn har förbättras
avsevärt den senaste veckan och hon är duktig och hjälpsam. Språket har blivit
renare och hon använder många 4 och 5-ordsmeningar. Ja, det va bara positiva
saker om min lilla stumpa :) Blev så stolt och så lättad över att det går så bra för
henne nu. Hennes pedagoger gör verkligen allt för att underlätta hennes vardag
på förskolan.
 
 

När jag kom hem fick jag ett väldigt trevligt samtal :P Ska på en till anställningsintervju på
torsdag :D Yeeeeey. På en förskola i midsommarkransen denna gång :) Inte illa me 2
intervjuer samma vecka :D Det samtalet gjorde mig väldigt glad. Satte på musik och sen
satte jag igång att städa men hann inte dammsuga och det är verkligen akut nu =/ hmm ...
Hoppade in i duschen vid 1 och strax efter 2 åkte jag och Patrik till telefonplan för ett möte
me soc. Det va ett oviktigt men viktigt möte som va skönt att få ur världen :) Åkte ner till
centrum och handlade och sen hämtade vi Thea :) Kom hem och fixade middag och kasta
i sig den innan det va dags att ge sig av igen :)
 
Tog bussen till Älvsjö för en liten anställningsintervju :D Träffade två jätte härliga chefer
och det kändes jätte bra :) Nångång under nästa vecka får jag svar men jag vill verkligen
ha det där jobbet, mer än alla annat!!! Dom verkade ha så härlig och avslappnad
inställning och dom va så flexibla med tider osv och det kommer jag behöva när jag och
Thea flyttar. Låt mig ha en liten gnutta tur nångång!
 
Jag och Thea tog ett bad när jag kom hem och sen lekte faktiskt patrik me henne och
dom hade jätte roligt, det värmde verkligen att se :) Och sen va det läggdags för henne.
 
Nu sitter jag och Patrik och kollar på tv, lär väl va uppe ett tag till innan det är dags för
sängen.
 
Morgondagens planer är att följa me Melissa till skärholmen men det är allt, så skönt att
inte ha en fullspäckad dag men på torsdag blir det fullt schema igen med 3 inbokade
möten :P Ikväll passade jag även på att ställa mig i stockholms bostadsförmedling då
det är ett krav från soc men för tillfället (me min ekonomi) finns inga lägenheter som
matchar min inkomst. Vilken överasskning :P haha. Men så fort jag får en inkomst
ska jag ställa mig i varenda bostadsförmedlarsida som finns på nätet :) Även om det
är skitsvårt att få lägenhet är jag ändå rätt hoppfull om att kunna flytta innan sommaren.
Man måste vara positiv och inte ge upp :)
 
Jaja, ha en trevlig kväll så hörs vi imorrn kväll igen :)



Kommentarer
Anonym

Är det inte jobbigt att behöva oroa sig varje dag för att man vet att man har en elak unge som inte kan bete sig som folk under dagarna?
Du har inte funderat på att ha henne hemma med dig när du är bara går hemma o drar så kanske hennes beteende förbättras? Pinsamt att ha en så elak o ouppfostrad unge skulle jag tycka...

Svar: Du är ju inte frisk nånstans! Det enda som är pinsamt är människor som du, en vuxen person som inte verkar ha mer vett i skallen än ett barn. Tragiskt!
Rebecca

2013-11-06 @ 07:03:29
Anonym

Vad menas med flexibla tider?

Svar: Dom är väldigt flexibla vid öppningar och stängningar tex. Om jag tex har thea ena veckan så är det inga problem att jag inte kan öppna den veckan tex. Och man kan spara timmar om man måste gå tidigare och så. Dom har ett jätte bra system :)
Rebecca

2013-11-06 @ 17:17:34
Sofia

Du din anonyma idiot!
Vad ger det dig för rätt att kalla Thea elak och ouppfostrad?
Känner du henne?


Svar: Precis min åsikt!
Rebecca

2013-11-06 @ 21:52:41
Anonym

Ska du inte ha Thea alla vardagar och Patrik bara var annan helg ?

Svar: Den första tiden har vi bestämt det så ja. Sen får hon ju sova hos honom när han vill och han får träffa henne när han vill.
Rebecca

2013-11-07 @ 08:22:46
Anonym

Hur ska du då kunna öppna / stänga om du ska ha Thea så mycket ?
Ska hon "flytta" till förskolan därför att du inte vill att hon ska bo hos sin pappa också.
Hur har du tänkt att lämna Thea då du ska öppna 6:30
eller stänga 18 ?
Allt verkar styras efter vad ni vill , men Theas behov av både mamma och pappa är inte så viktigt , inget du tar hänsyn till.

Svar: Vadå va jag vill? Jag och patrik har TILLSAMMANS kommit överens om det här. Öppningar kommer jag inte kunna ta men stängningar är inga problem då patrik hämtar thea på förskolan. Det är just thea vi tänker på när vi beslutade oss för det här.
Rebecca

2013-11-07 @ 09:47:23
Anonym


Du menar att det är bäst för Thea att bo hos dig och träffa sin pappa var annan helg dvs med 12 dagars mellanrum det är långt när man är en liten tjej ! Och det vet du av egen erfarenhet eller hur ?

Svar: Hon kommer träffa honom betydligt oftare än så. Varför förutsätter alla eller dom flesta att den ena föräldern inte får träffa barnet alls när den andra föräldern har barnet? det är ju helt sinnessjukt. Jag kommer uppmuntra patrik att träffa Thea så mycket han kan ha och ha henne själv så mycket han kan tills dess att han är redo att ha ansvar för henne. Jag har ingen erfarenhet av ett växevist boende.
Rebecca

2013-11-07 @ 11:17:04
Anonym

Nej
men du vet väl vad saknad är
Låt Thea slippa vara med om det.

Svar: Hon behöver nödvändigtvis inte sakna sin pappa bara för att hon inte kommer bo me honom varannan vecka den första tiden. Som sagt, kommer uppmuntra allt umgänge mellan henne och patrik och han kommer äta middag hos oss några kvällar i veckan och han kan sova hos oss om han vill. Han får ha Thea när som helst. vi kommer fortfarande göra saker tillsammans osv.
Rebecca

2013-11-07 @ 11:49:26
Anonym

redo att ha ansvar för henne, menar du att han inte klarar av att ha Thea ?
Är du den som är bäst ?

Svar: jag och patrik har kommit överens om det här tillsammans, det är inget som jag bestämt själv. det skulle jag aldrig göra! Nu är den här diskussionen avslutad.
Rebecca

2013-11-07 @ 11:52:55
Lotta

Tror att det kommer att gå galant det här. kram kram

2013-11-08 @ 10:16:19 | http://lottasvahn.blogspot.se
Anonym

hörrö anonym som är så påstridig om Theas bästa.

om det inte fungerar mellan två vuxna människor av olika anledningar så att det blir en negativ hemmamiljö av att bara vara under samma tak som i sin tur leder till att barnet/barnen mår dåligt och blir tex utåtagerande av den negativa hemmamiljön - VAD är bäst då ?
Att föräldrarna håller ihop iallafall och fortsätter att ha den negativa hemmamiljön för barnet
ELLER
att föräldrarna flyttar isär och har barnet växelvis hos sig men ger på det viset barnet/barnen en lugn och harmonisk hemmamiljö ?

Du vet ju uppenbarligen inte vad du snackar om och tyvärr så struntar du väll blankt i att låta Rebecca vara i fred eftersom ditt liv inte verkar innehålla tillräckligt med spänning så att du därför behöver gå till sånna här attacker mot Rebecca.
Tragiskt.
Sköt ditt eget liv och fyll det med eget drama om det är det du nu behöver ha.
Du kanske inte får ligga tillräckligt, din partner kanske har hittat nån snyggare & sexigare och smyger bakom din rygg ? Är det så ? Det vore kanske inte första gången heller ?
Eller har du problem att få ett eget jobb kanske ?
Eller lever du på din partners pengar & skiter i att ens söka jobb för att det är bekvämt ?

Väx upp och låt Rebecca vara, det låter som den bästa lösningen för er bägge!

2013-11-08 @ 18:00:23
Anonym

att föräldrarna flyttar isär och har barnet växelvis hos sig men ger på det viset barnet/barnen en lugn och harmonisk hemmamiljö ?

Det är detta jag menar inte att Thea bara ska bo hos sin mamma!!
Men det tänker dom inte eftersom Thea ska bo hos mamman !! förutom varannan helg vilket jag tycker är för lång tid för den lilla tjejen mellan träffarna med sin pappa

Så du och jag tycker lika bortsett från dina spekulationer om mitt privat liv.

Svar: Jag har berättat varför vi har beslutat oss för att göra så flera gånger. Och jag har även berättat att thea får träffa sin pappa så mycket hon vill! Och oavsett va vi beslutar oss för så är det vårt beslut, inte nån annans så jag förstår inte hur man orkar engagera sig så.
Rebecca

2013-11-09 @ 10:32:12
Anonym

till anonym som jag skrev till tidigare:
DU kanske tycker det, men det behöver inte vara för lång tid för Thea. ALLA ÄR OLIKA!! Alla känner, tycker och upplever saker olika!
och det blir fortfarande växelvis även med varannan helg!! bara att det inte blir lika långt hos varje förälder!!

vi tycker inte lika någonstans!
du är så låst vid dina egna åsikter, du har snöat in dig HELT på vad du tycker och känner, istället för att ha ett öppet sinne och tänka "ja men alla är olika, det fungerar inte på samma sätt för alla".
Vissa fungerar somliga saker bättre än för andra.
VÄX UPP OCH LÄR DIG DET!

2013-11-09 @ 14:03:32
Sofia

Jag var hos min pappa varannan helg som liten, pratade i telefon en gång i veckan och så kändes bra tyckte jag.

Tror inte alls det är för lång tid, så länge det finns någon kontakt mellan veckorna som går, tex på telefon eller chatt är det inte sp farligt.


Svar: Ja och som sagt så kommer det bara vara under en begränsad period, högst 2-3 månader. Så det kommer absolut inte skada henne på nåt sätt! :)
Rebecca

2013-11-09 @ 23:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!