Mitt livs första lill-lördag :P

Den här dagen vart inte alls som jag hade tänkt, i positiv bemärkelse :D Jag och
Melissa hade bestämt att åka till skärholmen idag men så skickade hon sms när
jag typ hade gjort mig klar och säger att hon inte pallar och jag hade ingen lust
att bara sitta hemma så jag slänger iväg ett sms till fanny och frågar om vi ska ta
en fika och det va inga problem så vi möttes i gamla stan vid 12.
 
 
Vi gick till ett mysigt fik där Fannys kompis jobbade så vi blev bjudna på varsin cola
och kaffe :) Vi satt och snackade i säkert 1,5 timme och sen blev fanny sugen på
öl så vi gick till en mysig krog och där blev det 2 cider för min del :) Strax efter 15-tiden
så åkte vi till medis och en annan krog och tog en öl/cider och så kom Fannys pojkvän
och av av hennes killkompisar. Vi satt och snackade ett tag och vid halv 5 så rörde jag
mig hemåt. Tog tunnelbanan till fruängen för att handla lite och sen gick jag hem och
gjorde middag :)
 
 
Ser ni nåt annorlunda me mig? :P Haha. Har försökt få nån ordning på mina ögonbryn så
idag målade jag dom ordentligt och för att va första gången så är jag ändå rätt nöjd. Tyckte
att det såg jätte konstigt ut men det är ju en vanesak :) Fast nästa gång ska jag försöka att
inte göra dom så mörka :)
 
Nu ligger mitt lilla älskade hjärta och sussar, jag och Patrik sitter och kollar på arga snickaren
i väntan på att greys börjar och sen blir det sängen för min del. Är jätte trött och imorrn ska
man upp tidigt och hålla igång hela dagen me 3 möten inbokade.
 
Hej så länge :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Försök måla innerspetsen (mot näsan) mera uppåt - inte tjockare utan lyft den en halv centimeter. Ögonen får ett helt annat utseende :)
H&M's egna ögonbrynspenna är bra!

Svar: Jag ska försöka att lyfta spetsen mer, följde mina ögonbryns naturliga form idag och då åkte dom ner :/ haha. Men man får försöka testa sig fram helt enkelt :)
Rebecca

2013-11-06 @ 22:03:57
Anonym

Ett annat tips kan vara att fylla i ögonbrynen väldigt ljust sedan lägga på resten av make-upen och sen fylla i ögonbrynen ytterligare en gång, då slipper du använda topps att ta bort/minska ner ögonbrynen & sabba resten av make-upen. Man kan få sånna "trevliga" strecka runt ögonbrynen tack vare att puder/foundation/underlagskräm försvinner i samband med topps användningen :)

Svar: Tack för tipset :) vill försöka att inte göra dom så mörka nästa gång :)
Rebecca

2013-11-06 @ 23:51:37
Anonym

Det du har gjort med ditt utseende ser vampigt ut . vad ska dom tro på nästa anställnings intervju ??

Svar: Vampigt? Haha. Ja, jag sminkar mig ju inte så varje dag och när jag vet att jag ska på intervju så sminkar jag mig knappt alls så det behöver du ju knappast tänka på.
Rebecca

2013-11-07 @ 08:32:42
Anonym

Det är alltså inte färgat bara målat !

Svar: Jag skulle aldrig färga mina ögonbryn
Rebecca

2013-11-07 @ 09:42:01
Anonym

så här litegrann :)
bara bilden på följande länk så förstår du kanske hur jag menar med att lyfta innekanten :)
och där kan man måla lite mer ovanpå så att ögonbrynen inte blir som ett c... :)

http://smallkaramellens.blogg.se/2010/december/tatuera-ogonbryn.html

bild 2
så här kan du också tänka :)
med linjen (inte att du ska måla dem som hon gjort)

http://www.ponnysanning.se/?p=14059

(hoppas det nu blev dom bilderna jag såg hihi)
det krävs en hel del träning och sen få till bägge så att de ser jämt och snyggt ut :)

ett tips är att bara prova måla x antal ggr framför spegeln.
googla ögonbryn och kolla in hur olika personer målar sina :)



Svar: Tack för tipsen :) Brukar googla på ögonbryn för att få tips på hur man ska måla och så :) men det är som du skrev, man får måla och måla och måla tills man lär sig :) Men ska köpa en ögonbrynsskugga då färgnyansen blir för stor me bara penna :)
Rebecca

2013-11-07 @ 16:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!