Ännu mer att tänka på!

Imorse när jag lämnade Thea så ville hennes huvudpedagog ha ett kort samtal me
mig angående Theas utbrott och utåtagerande för dom har gjort allt dom kan men
det blir inte bättre. Så imorrn ska dom ha möte med högsta chefen och prata om
Thea och vad pedagogerna kan göra för att underlätta för henne. Och jag har ju
misstänkt i ett par månader nu att hon har adhd och dom misstankarna har bara
förstärkts nu så jag gick in och läste och nästan alla symtom som Thea uppvisar
pekar på att det är adhd. Så jag ska ta upp det me förskolan, be dom skriva ett
intyg och sen kontakta bvc-läkaren för vidare utredning. Och jag vet att det är ett
helvete att få en utredning och speciellt eftersom att hon fortfarande är så liten.
Mina problem tar aldrig slut ..... Men jag har så mycket stöd runt omkring mig
och alla hjälper till me det dom kan och det är jag så otroligt tacksam för. Jag
tar verkligen emot all hjälp jag kan få just nu.
 
 
Efter mötet så tog jag bussen till flempan för att möta upp Maria och vidare till
nästa möte på stadsmissionen. Vi ringde soc men vi hade precis missat deras
telefontid så jag och maria ska ringa imorrn och boka ett möte me dom. Sen gick
vi i lite affärer innan vi åkte hem. Kom hem och satte igång en tvättmaskin och
hängde tvätt och sen hamnade jag i soffan ett tag innan jag tog itu me diskberget.
Patrik kom hem innan jag skulle hämta Thea så vi gick tillsammans och hon hade
haft en bra dag idag :) Dock har hon fått hosta och sov knappt nåt under vilan
men hon va ändå förvånansvärt pigg ikväll och somnade vid halv 9. Får se hur
hon sover inatt.
 
Och jag måste bara säga hur sjukt stolt jag är över min underbara dotter :) Nu går
hon på toalatten och gör sin behov alldeles själv, det enda hon behöver hjälp me
är att torka sig fast hon försöker ju själv :) Idag gjorde hon nr två på toaletten två
gånger och hon va så stolt, hon sprang direkt till oss, jätte glad, och sa kom kom,
Thea bajs i letten. Då hade hon klättrat upp på toaletten utan att be oss om hjälp
och bajsat. Haha. Och hon går och kissar alldeles själv och torkar sig själv fast
man får ju påminna henne :P Så jag tror att blöjorna ryker vilken dag som helst,
i alla fall på dagtid. Måste fråga förskolan hur det går där me potträningen imorrn.
Älskar min fina och alldeles perfekta dotter så in i norden <3
 
Imorrn ska man ju upp tidigt igen, då ska jag och maria gå till kyrkan kl 11 och lämna
in våra fonder, vilket påminner mig om att jag måste skriva klart mina personliga brev
ikväll. Åh, orkar inte men måste ju. Är så trött! Jaja. Sen ska jag nog ner till Huddinge
en sväng och titta lite innan jag åker hem.
 
Men vi höres och störes imorrn :)
 
 



Kommentarer
rebecca

Va skönt att dom tar tag i det och du också. Tänk va bra om hon kan få extra stöd på förskolan så hon slipper sina utbrott, dom är säkert lika jobbiga för henne!

Svar: Ja, det ska bli jätte skönt och framför allt för Thea med tanke på att hon blir så otroligt stressad me mycket barn :(
Rebecca

2013-10-09 @ 09:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!