Självinsikt

Jag har lärt mig och insett mycket om mig själv sen jag blev singel och det är inga
roliga upplysningar men dom är rätt lärorika. Jag är en komplicerad och rätt skadad
tjej har jag kommit fram till. Jag har ju vetat det i flera år men det är först nu som jag
har insett hur jag fungerar. En sak som jag har lärt mig fort är att one night stands
inte är nåt för mig. Haha. Jag kan inte ligga me en kille som om det inte betyder nåt
och sen glömma honom. Jag vill ha mer än så. Sex är fan inte bara sex, inte för mig
i alla fall. Jag menar, man ligger ju inte me vem som helst, utan det måste ju finnas
NÅT och då blir det ju ändå känslomässigt hur man än vrider och vänder på det.
Eller är det bara jag som är så skadad så att jag måste ha mer än så? Haha. Yea,
I'm so damn fucked up!
 
Men jag har också insett att jag är en väldigt bra vän OM man är tillräckligt intresserad
av att lära känna mig, har en ängels tålamod och kan se förbi mina problem :P För jag
är väldigt lojal och trofast (som en jävla hund, haha), jag ger alltid 110% i mina relationer.
Men jag gör många misstag också. Både stora och små. Jag vet vad jag vill men jag är för
osäker för att ta för mig. Jag är osäker på killar och deras syften, jag är naiv och godtrogen
vilket oftast resulterar i att jag blir mer sårad och ännu mer osäker. Jag har ett sjukt bekräftelse-
behov. Om nån ger mig ett finger så äter jag fan upp hela personen. Jag törstar efter nånting
som jag inte kan sätta fingret på. Jag trodde att det va kärlek först men det är det inte men
kanske närhet, värme och bara nån som faktiskt bryr sig och visar det. Nån som visar att
jag är värd nåt. Och jag rädd för att bli sviken och lämnad, så otroligt rädd för det. Nu har
jag visserligen blivit lämnad och det gjorde ont som fan men jag kom ändå över det fort men
det är inte det jag menar. Jag är rädd för att bli övergiven och oönskad. Jag blir alltid så
känslomässigt engagerad och sen klamrar jag mig fast vid det.
 
Jag är verkligen glad att ingen psykolog läser det här för då skulle det bli psyket direkt =/
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!