Hitta mig själv

Jag kan inte glömma mitt ragg! Jag har en killkompis som är bekant me honom och
han varnade mig för honom och igår upptäckte jag varför. Han är en dryg idiot, han
är inte elak på nåt sätt. Bara fruktansvärt dryg. Och jag dras till honom på ett sätt
som jag inte ens visste fanns. Han är så grymt snygg, eller ja, typ fulsnygg kanske.
Men han hade nåt visst. Poängterar dock att jag inte vill ha nåt förhållande, jag är
bara ute efter det som jag dissade honom för. Usch, låter som värsta slampan. Men
nåt har förändrats hos mig sen i helgen, jag har upptäckt eller snarare insett att jag
är mer än bara mamma. Jag är REBECKA, bara mig själv. Och det är ovant och nytt,
spännande och läskigt. Jag vet inte vem jag är än. Och nu låter det säkert som att
jag kommer hoppa på varenda kille jag träffar men det kommer jag inte. Bara för att
jag är singel och håller på och upptäcker vem jag är så kommer jag inte hoppa på
första bästa kille som jag träffar. Men jag har upptäckt att livet är mer än att bara
snoriga näsor, blöjbyten och trots. Jag har faktiskt en identitet utan för mammarollen.
Jag har varit flickvännen Rebecka i över 11 år, mamma Rebecka i över 2,5 år. Jag
har aldrig fått tillfället att bara vara jag.
 
Jag vill göra saker på egen hand, ta reda på va jag gillar, träffa nya människor, få en
ny syn på livet. Men när jag skriver det här får jag skuldkänslor, jag vet inte varför.
 
Åh va jag vill ha ett eget ställe nu! Jag har börjat leva mitt liv men är fast här me mitt
ex. Hur kul är det egentligen? Och på tal om Patrik så har vi en bra relation nu. Jag
bryr mig inte om hans liv och han bryr sig nog inte om mitt liv. Vi lever här som vänner.
Men det är fortfarande påfrestande för vi vill ju inte bo me varann. Nä, nu måste ett
mirakel ske, ge mig ett jobb så jag kan få en lägenhet så jag kan ta mitt liv till nästa
nivå :( Söker jobb för fullt, alla möjliga jobb men INGA hör av sig. Jag fattar inte! Nu
ska vi väl ta tag me vc och psyk också och försöka få lite hjälp därifrån. Jag vill så
gärna flytta och komma bort nu. Skaffa ett eget liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!