Livet går vidare :)

Mitt liv är så bra det bara kan bli för tillfället men dom två viktigaste pusselbitarna
fattas fortfarande, jobb och bostad. Vill bara hitta ett jobb och en bostad nu, det
är det enda jag vill, mer än nåt annat. Söker alla jobb som jag är kvalificerad för
eller som man inte behöver ha nån utbildning eller kompetens för. Nu är jag
sugen på att gå nån utbildning via arbetsförmedlingen. Har hittat en grund-
utbildning med inriktning på värdskap och service. Och sen finns massa olika
inriktningar inom olika branscher. Så jag ska ta och höra me min arbetsförmedling.
Verkar ju inte få nåt arbete som barnskötare i alla fall =/
 
Min galna helg har verkligen tagit ut sin rätt. Haha. Har varit så död sen dess =/
Börjar bli för gammal för galna utekvällar :P Haha. Nä, men man är ju verkligen
inte van. Men det ska det bli ändring på. Om jag har råd så blir det förhoppningsvis
utgång nästa helg om nån är sugen att följa me :P Har börjat smygköra varannan-
helg me Thea. Det går ju fast vi bor tillsammans. Så om Patrik vill göra nåt nån
helg så är det bara för han att göra det :) Men jag börjar sakta men säkert bli
människa igen. Imorrn eller på fredag måste jag till skärholmen och ta ut pengar
så den här veckan blir det nog inget gym :( Men nästa vecka så :D
 
 
Idag följde jag me Maria till kyrkan för att träffa diakonissan och få hjälp me massa
fonder, hon hade skrivit ut 3-4 fonder så på fredag ska jag upp till visättra så ska vi
fylla i dom :) Sen ska vi tag i massa telefonsamtal till olika ställen också. Och jag ska
få arslet ur vagnen och ställa mig i bostadskön också. Måste ju börja nånstans så att
jag får lägenhet nångång! Efter det så gick jag handlade och sen träffade vi mamma
en snabbis innan jag tog bussen hem. Tog tag i hemmet på en gång, dammade,
dammsög, tvättade och diskade innan det va dags att hämta stumpan, Patrik kom
precis när jag skulle gå så han följde me att hämta Thea :) Vi kom hem och jag satte
igång me middagen, fick bli fajitas och det va såååå gott :D Annars har vi bara tagit
det lugnt. Thea är fortfarande vaken. Patrik håller på och prövar hennes gamla vinter-
kläder och vinterskor. Vi slipper köpa overall i alla fall, hennes farmor har fixat en
rosa p.o.p-overall och så tror jag att hon skulle fixa vinterskor och fodrade gummi-
stövlar. Så det slipper vi tänka på. Men jag måste fixa fleecekläder och fingervantar.
 
I helgen är det höstmarknad på skansen så vi tänkte väl åka dit :) Ska faktiskt bli
mysigt. Vi tänkte gå på marknaden en stund och Patrik ska köpa sina penslar och så
ska vi titta på djur och självklart svänga förbi lill-skansen :)
 
Nä, nu ska jag lägga mig i soffan och glo på film och hoppas att Thea somnar. Natti
natt på er :D
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!