Nu är det illa!

Nu är det illa, riktigt jävla illa! Patrik har i princip kastat ut oss. Inte bokstavligen men
han visar tydligt att han inte vill ha oss här, han är irriterad och sur jämt. Vi pratar inte
me varann, vi kan knappt va i samma rum. Det är outhärdligt att vara här. Han vill
börja om sitt liv så fort som möjligt och det vill jag också! Men han verkar tro att det bara
är han som mår skit men hela familjen mår dåligt. Det finns eventuell en lösning men
om inte det går så är det kört. Då finns det inget jag kan göra. Och jag förstår Patrik
så väl att han inte vill betala för oss när vi inte ens är tillsammans. Jag står helt maktlös
och kan bara se på när mitt liv rasar ihop.
 
Hur fan ska jag lösa det här om det inte går som jag vill? Inget jobb, inga pengar, inget
hem, inget liv. Jag har ingenting förutom en underbar dotter, en underbar familj och
fantastiska vänner och med det kommer man längre än man tror. Hur kunde det bli
såhär illa? Det va så skönt när jag och Patrik i alla fall va vänner och kunde umgås
och prata me varann. Jag vet inte va som har hänt .... Han är så kall och skiter fullständigt
i hur jag mår eller vart jag och Thea ska ta vägen, bara han blir av me oss typ. Jag vet
inte vem han är längre.
 
Men hans högsta önskan har i alla fall slagit in, han ska bo hos w på obestämd tid från
och me imorrn. Det gör inte ont att han kommer bo där, det orkar jag faktiskt inte bry mig
mindre om, det som gör ont är att han inte står ut me mig. Visst, jag sov också borta några
nätter men han kanske blir borta några veckor. Jag har ingen aning. Och min nödlösning
som jag hoppades på funkade inte :( Jag står mitt i skiten.
 
Den här dagen har varit skit, har gråtit hela förmiddagen. Patrik va iväg och jobbade nån
timme, han ville inte följa me mig och Thea ut. Kvällen har väl varit bättre förutom en envis
förbannad huvudvärk som jag haft sen i eftermiddags :( Tog en tupplur på soffan. Nu badar
Thea och Patrik och sen ska hon få däcka på soffan. Äh, orkar inte längre så vi hörs väl.
 
 



Kommentarer
Madeleine

Inte för att vara elak...Men tycker du ska sluta skriva onödiga saker om Patrik och hans relation till W då du inte vet hur det egentligen ligger till mellan dom.. "han högsta önskan" ... Det tvivlar jag på... Be kind!

Svar: Jag va så rasande när jag skrev det där inlägget! Och jo, jag tror att det va hans högsta önskan. Att få bo hos sin bästis som lyssnar på honom och som han kan prata me. Han behöver det nu. Och han mår förmodligen bättre där än hemma just nu, annars hade han ju inte åkt :)
Rebecca

2013-09-15 @ 20:56:41
Madeleine Nilsson

Fruktansvärt onödigt att skriva ut sådant.. För mig lät det nyss som att du målade ut honom för att vara en dålig pappa....

Svar: Att det hans högsta önskan slagit in? Men jag tror att det va hans högsta önskan, han behöver henne nu och va är då bättre än att bo hos henne? Han mår bättre där och behövde komma bort och det unnar jag honom. Och du av nån vet att jag inte tycker han är nån dålig pappa, han har väldigt många bra stunder me Thea men du vet lika väl som jag att han skulle behöva träna på vissa saker. Och det vet Patrik också ....
Rebecca

2013-09-16 @ 14:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!