Rätt skönt ändå :)

Igår kväll åkte ju Patrik till w, och jag skulle ljuga om jag sa att det inte va jobbigt men jag har accepterat att jag inte kan göra nåt åt saken ändå och jag börjar inse att dom nog bara är vänner trots alla lögner och hemlighetsmakeri som varit under åren. Det som va jobbigast igår va ensamheten. Jag HATAR att va ensam. Ångesten fanns hela tiden och tårarna brann bakom ögonlocken men jag tog mig igenom kvällen utan att bryta ihop :D Och det är jag jävligt stolt över! Men jag har ju Thea att tänka på också och jag är ju inte ensam <3 Och ensamheten är nåt jag måste lära mig leva med men det går bättre än förväntat. Kan bero på att jag vet att patrik kommer om några dagar, hade säkert varit värre om han hade varit borta några veckor eller på obestämd tid som jag först trodde. Men det är skönt att få smaka på hur livet som singel kommer bli sen. Och jag och Patrik pratade igår och vi är båda överens om att situationen är jobbig för alla men att det blir ännu jobbigare om vi inte kan va vänner så han skulle försöka bli snällare och på bättre humör. Vi båda vill så gärna ha en bra relation för Theas skull. Vi vill kunna umgås i framtiden och göra saker tillsammans.   Och Patrik kommer tillbaka redan på torsdag. Först sa han att han skulle komma på lördag eller söndag, sen blev det fredag och igår innan han åkte sa han torsdag. Det är bara för att det är föräldramöte på Theas förskola på torsdag och då måste han ändå komma hem för att va me Thea under tiden. Och då är det väl onödigt att åka ändå ut till Tyresö för att sova och sen komma hem på fredag efter jobbet. Men i helgen ska han ha Thea själv, är inte alls orolig =/ usch. Men det va mitt förslag för Patrik måste få ha henne ensam och ta hela ansvaret själv för henne också. Men eventuellt skulle dom upp till Tierp och då är ju hans föräldrar där men huvudsaken är att han får "egen-tid" me henne utan mig. Jag ska i alla fall sova i visättra i helgen :) Ska bli skönt att va barnledig men jisses va jag kommer sakna Thea och oroa mig. Åh, jag skulle vilja gå ut i helgen, träffa vänner, ta en drink/cider, bara umgås och ha trevligt. Det va EVIGHETER sen! Får ju barnbidraget på fredag så det skulle ju funka. Nån som vill hänga me ut? :P haha. Idag har jag varit väldigt produktiv :D Rensat MASSA av Theas kläder och gjort fint i hennes lådor, jag har rensat bland mina kläder och gjort fint. Har satt i foton i fotoalbumet. Kollat på film. Sökt endel jobb. Nu ska jag röja lite och klockan 4 ska hjärtat hämtas. Den här veckan får hon gå 9-16 :) Imorrn ska jag in till Fridhemsplan me Maria och på onsdag ska jag upp till henne, vi ska ringa massa samtal och prata me nån tjej som ska hjälpa mig med endel saker :) Bloggen verkar strula idag =/ all text blir en enda klump och bilderna hamnar lite huller om buller men det får ni stå ut med, får se om det har ordnat sig tills imorrn. Jag stör mig extremt mycket på det men sen är jag lite av en perfektionist :P  Till sist vill jag be om ursäkt till Patrik. Jag har skrivit mycket om honom och gett honom mycket kritik som inte varit menat så illa som det kan ha låtit. Många gånger när jag skrivit har jag bara varit förbannad och velat få utlopp för mina känslor och det har varit fel. Man ska inte skriva när man är arg har jag insett. När Patrik väl vill så är han en underbar pappa och jag älskar att se när han leker me Thea. Hans största problem är tålamodet och det vet han.  Nu väntar jag på att han ska ringa och säga god natt sin dotter och sen ska jag natta henne. Går allt som jag vill så sover hon innan 9 så jag kan lägga mig i soffan me lite frukt och kolla på pirates of the carribean i lugn och ro innan det är läggdags för min del :) Vi höres imorrn :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!