Skansens årliga höstmarknad

Igår va vi hemma hela dagen och bara slappade! Jag och Patrik va jätte trötta
och halvgriniga men Thea va pigg och levade rövare hela dagen. Hon har
inte somnat före 23 på hela helgen och vaknar ändå vid 7 =/ Fattar inte hur
hon orkar. Och natten till lördag fick jag mitt livs första panikångestattack och
jag trodde att jag skulle dö! Hade ett tryck över bröstet som strålade ut mot
ryggen och jag visste inte vad jag skulle ta mig. Gick och vankade omkring
i lägenheten i 1,5 timme innan jag till slut somnade. Jag trodde att det va en
hjärtinfarkt eller nåt, vart skiträdd! :( Men nu vet jag ju va det är så det känns
skönt.
 
I förmiddags va Patrik på ett sjuhelvetes humör milt uttryckt, herregud! Tänk
er en tjej me PMS till tusen, Patrik va miljoner gånger värre. Skitkul! Men efter
en timme typ så hade väl det mesta gått över och så va han på hyfsat humör
igen så vi bestämde att åka till skansens höstmarknad :) Det har ju också
blivit en tradition som jag gärna vill försöka hålla fast i :) Vi tog bilen in till
stan vid halv 12 och vi lämnade Theas vagn hemma för första gången :)
Letade efter parkering ett tag och sen va vi framme :) Tog bergbanan upp
och det tyckte Thea va jätte spännande. Vi gick först till höstmarknaden
så Patrik kunde köpa sina gnestapenslar och sen gick vi till lill-skansen så
Thea fick leka av sig massor, det absolut roligaste va ormrutschkanan :P
Vi va där i drygt 1 timme och sen åt vi lunch innan vi gick för att titta på dom
andra djuren och Thea känner ju igen alla djuren så hon ropade på dom
och vinkade. Och det funkade utmärkt utan vagnen, visst, hon sprang iväg
flera gånger men hon höll mig i handen flera gånger också. Vid 4 så hade
Thea fått nog, hon tjatade om att hon va trött och ville gå hem så vi rörde
oss hemåt. Hon somnade såklart i bilen och så åkte vi till kvantum så jag
kunde springa in och handla lite innan vi åkte hem. Va bara att börja me
middagen, blev fiskpinnar me kokt potatis och citron och dillsås.
 
 
Sen tog jag ett varmt bad och efter det fick Thea bada. Nu sitter jag och väntar på att wallander
ska börja men det är en hel timme kvar. Jag hoppas att Thea hinner somna men hon är väldigt
mycket för uppe i varv för det så vi får väl se. Tänkte sätta på henne blöja och borsta tänderna
och sen ska hon få lägga sig i soffan och ta det lugnt.
 
Imorrn är Thea ledig, vi ska tillbringa dagen hos hennes mormor och sen ska vi träffa våra
vänner från gällö som kommer imorrn, har inte träffat dom sen förra sommaren =/ Ha en
bra kväll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!