En helg som familj

Det va så underbart att träffa Thea i fredags samtidigt som det gjorde så otroligt
ont :( hon va så resverad i början och när P skulle gå blev hon så ledsen och
vägrade att komma till mig. Jag kände mig som världens sämsta mamma
som har övergett mitt barn, mitt allt. Jag måste verkligen träffa henne oftare
så att hon känner att jag inte har övergett henne! Men när P väl gått så satte
hon sig hos mig i soffan och kramades massor och bara gosades med mig. 
Andréas kom förbi vid 6 och åt middag med oss och det va jätte mysigt :)
Thea börjar verkligen fästa sig vid honom och hon va så tillgiven och skulle
va me Andréas hela tiden :) hon fick bada och då blev jag så fruktansvärt
arg på P. Han har inte badat eller tvättat håret på Thea på hela veckan!!! Hon
hade såna enorma tovor i håret att jag först trodde att jag va tvungen att raka
henne. Ändå påpekade jag det för honom i måndags att hon började få tovor
och han skulle såklart fixa det. Idiot!!!!! Det tog en timme och typ en halvliter
balsamspray för att fixa det. Vissa tovor va jag tvungen att klippa upp. Det
gjorde så ont att se hur han har skött henne :( Men när jag väl hade fått bort
allt så fick hon lägga sig i soffan med Andréas och det dröjde inte länge 
innan hon hade somnat bredvid honom :) Den känslan jag fick när jag såg
dom i soffan, samma känsla hade jag senast när thea lades upp på mitt
bröst för första gången. En känsla av total och fullkomlig lycka, tillfredställelse
och trygghet. Andréas åkte hem vid 23-tiden för han va tvungen att åka hem
till sin älskade öl :P haha. Mupp!!!!! 
 
 
Thea väckte mig kl 7 i lördags och då åt vi frukost och sen gjorde vi oss ordning
och så hämtade Andréas oss och så skjutsade vi Thea till mamma :) vi åkte in till
söder för en shoppingrunda på martinshop ;) hehe. Kom hem me lite nya leksaker
osv som vi provade ;) både jag och Andréas va mer än nöjda :D hahahaha. Det
blev även massa shopping på apoteket, köpte nagelvårdskit, hudvårdskit och lite
annat. Andréas har dåligt inflytande på mig när det gäller shopping :/ haha. Sen
åkte vi hem och lagade mat fast vi skulle äta ute så middagen blev lunch istället 
och så käkade vi på indiska :) 
 
Igår vaknade vi i tid så vi åt frukost och duschade och lite sånt. Vi hämtade Thea vid
2-tiden och så åkte vi till bromma blocks :) Vi skulle hälsa på Andréas syster som jobbar
på gatt för hon hade hittat några tröjor som hon ville att Andréas skulle kolla på. Sen gick
vi och käkade lite och så gick vi till babyproffsen och köpte en bilbarnstol. Vi åkte hem
igen och Andréas och Thea satt och spelade spel på paddan innan vi åkte till hans
storasyster för att Thea skulle få träffa resten av hans familj :) thea lekte jätte fint me
Andréas två systerbarn :) vi åkte hem vid 9-tiden och då va Thea dödstrött och på
världens sämsta humör. Hon tokslocknade i bilen och vaknade inte ens när Andréas 
lyfte ur henne ur bilen :) 
 
 
Natten va jobbig för alla 3 :( Thea hade en sån hemsk hosta så jag sov nog drygt 2 timmar
sammanlagt och Andréas sov inte mycket mer, han låg dessutom på soffan och han kan
verkligen inte sova på den :( så imorse bestämde jag mig för att vabba så att Thea fick
sova ut imorse. Nu har vi precis ätit frukost och kollar på disney channel. Ska väl snart
göra oss ordning och åka till lägenheten och vänta på Patrik. 
 
 
 
Lär väl höra av mig nåt i veckan troligtvis :)Ha det så bra så länge!



Kommentarer
Felicia

Hej! Usch låter jätte jobbigt att inte kunna träffa sitt barn så mycket man vill och dessutom se dom vanvårdas.. Hoppas du kan ta upp det med soc och kan få hjälp med boende snart!
Jag bara undrar, det har jag inte med att göra såklart, men varför lämnade du bort Thea på lördagen när du inte träffat henne på hela veckan? Ska du ha henne hela den här veckan eller hur delar ni upp det?
Hoppas allt blir bra för er snart!

Svar: ja det är jätte jobbigt :( mamma har inte suttit barnvakt på flera veckor och ville ha thea och det ville inte jag neka henne. man får liksom dela thea så gott man kan. den här veckan vet jag inte om jag får träffa henne alls :( patrik sa nämligen att han knappt kommer va hemma för jag hade tänkt ha henne några eftermiddagar och äta middag me henne och se till att hon badar och tvättar håret. ville ha henne på lördag men det fick jag inte. jag hoppas också att allt löser sig snart för nu är det jätte jobbigt och jag och patrik bråkar konstant.
Rebecca

2014-01-27 @ 16:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!