Saknar min älskling

Ikväll bestämde jag mig för att åka hem. Efter att jag hade skrivit det förra inlägget så
somnade jag och älsklingen i soffan. Han har haft ont i magen hela dagen och mått illa
till och från :( Så när vi vaknade bestämde jag mig för att åka hem så han fick sova ifred
och få lite ensamtid. Och jag kände att jag behövde lite ensamtid. Vi har varit me varann
väldigt mycket den senaste tiden och det har varit väldigt intensivt, inte för att jag klagar,
jag älskar att vara me honom och jag trivs så sjukt bra i hans sällskap men jag behövde
ett break och hämta andan :) Ville bara ha lite kvalitetstid med mig själv :)
 
Så jag åkte hem, gick och köpte frukost frukost till imorrn och middag till ikväll och så gick
jag upp och käkade och satte igång första tvättmaskinen. Plockade undan i vardagsrummet
och hängde in ren tvätt. Satte igång en till tvättmaskin och lyssnade på musik. Tänkte ta
resten av lägenheten imorrn och dammsuga och fortsätta röja.
 
Andréas berättade att han hade haft planer på att gå ut och fira mitt nya jobb ikväll men hans
mage satte stopp för det :( Men det värmde verkligen att han ens hade tänkt tanken :) Får se
om vi firar det imorrn om han mår bättre. Vore rätt typiskt om han skulle bli magsjuk nu men
det är ju inget man kan rå för :( Tycker bara så synd om honom :( Saknar honom lite grann, är
tomt utan hans sällskap så jag går runt och pratar med mig själv, fullt normalt :P
 
Sitter och försöker smälta att jag börjar jobba på tisdag, efter 7 månaders arbetslöshet. Men jag
ser verkligen fram emot det, att få komma igång igen och tjäna lite pengar :) Den ekonomiska
biten är alltid skön att ha fixad, det första jag ska göra när lönen kommer är att anmäla mig på lite
olika lägenhetssidor på nätet för jag ska hitta en lya så fort som möjligt. Och sen måste jag ta ett
rejält snack med herrn i huset angående Thea. Är så orolig när hon är här med honom :( Har även
pratat me honom om att han kan försöka sova borta en helg i månaden så jag kan vara me Thea här
så att hon slipper tvingas bort hemifrån varannan helg. Så jag hoppas att det går att ordna för Theas
skull. Jag är väldigt mån om Theas rutiner och att hon får ordentlig mat och borstar tänderna men
Patrik gör inget sånt och det gör verkligen ont! Thea somnar i soffan med honom och han bär inte
ens in henne till sin säng, dom äter mycket snabbmat och jag kan bara drömma om att han skulle
borsta hennes tänder. Vet inte ens om hon får gå utan blöja hemma :( Nä, det är skitjobbigt att hon
inte har några rutiner när han har henne.
 
Nä, nu ska jag fixa naglarna och sen tvätta bort sminket och hoppa i säng :) Men hörs vi inte i
dagarna så hörs vi på måndag kväll eller på tisdag kväll efter min första arbetsdag :)
 
 
 



Kommentarer
Elin

Hej och grattis till jobbet!! :) känns skönt va? Vad är det för jobb och vart? Vet själv känslan att få ett nytt jobb, underbart!

Måste dock säga att jag blir ledsen och orolig när jag läser hur theas pappa är med henne :( har det alltid varit så? Har du gjort allt?

Kram

Svar: Tack så jättemycket :D det känns så otroligt underbart, precis va jag behövde nu. Det är på en förskola 2 min från där jag bor :D när jag är hemma så sköter ju jag alla rrutiner och gör allt. Tycker det är oerhört viktigt med rutiner. Patrik är ingen dålig pappa men just dom här ansvarsbitarna är väl inte hans starka sida.
Rebecca

2014-01-05 @ 19:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!