Snart börjar mitt nya liv

Ikväll hämtar jag nycklarna till min lägenhet och första natten där blir senast
på söndag för då ska jag hämta Thea och ha henne i 2 veckor :D tänk att jag
slipper packa min jävla väska och fara runt me henne, snart har jag mitt eget
hem, en fast punkt för thea att vara på. Den här dagen har jag väntat på sen 
i december och snart är den äntligen här :D 
 
Det blir endel att åka och fixa den här veckan och mycket att göra hemma så
jag får det beboeligt där tills på söndag. 
 
Imorrn förmiddag (så tidigt som möjligt) ska jag dit och städa ur den och skura. 
Sen ska jag och A åka och hämta dom möbler som får plats i hans bil och allt
småplock. Sen till IKEA och shoppa massa nödvändigheter. Sen ska jag hem
och börja fixa och så kommer maria över och hjälper mig. Ska även ut på blocket
ikväll på sängjakt, måste ha en säng tills på söndag :P Så fort vi fått tag på en skåpbil
ska sängen och soffan köras hem till mig. Måste även iväg och storhandla i helgen.
Ojojoj, det är mycket som ska fixas men nu längtar jag så enormt sjukt mycket tills
allt kommit på plats och jag faktiskt kan flytta in. Dock dröjer det till löning innan
jag kan fixa adressändring men det gör inget :) samtidigt som jag längtar tills jag
får flytta så har jag lite ångest, jag har aldrig bott själv och jag är så extremt sällskaps-
sjuk så det kommer ta tid och bli jobbigt att vänja sig vid att bo själv. Kommer såklart
sakna A så otroligt mycket också, är ju van vid hans sällskap nu :P men vi kommer ju
fortfarande träffas och sova över hos varann :) han har blivit min allra bästa vän nu
och jag vill verkligen ha kvar honom i mitt liv :) 
 
Jag ser fram emot mitt nya liv, en ny vardag med min älskade dotter. Längtar till
hösten då allt börjar på allvar. Det jag hade tänkt är att jag ska ha Thea varje ons-fre
samt varannan helg :) dvs, hämta henne på dagis på onsdag eftermiddag och lämna
henne på dagis på fredag morgon. Dom helger jag har henne innebär det att jag har
henne ons-sön varannan vecka och ons-fre varannan vecka. Det känns mest rätt så
för mig, då får Thea träffa båda sina föräldrar varje vecka. Vet att många kommer ha
åsikter om varför vi inte kör på varannan vecka men det här känns mest rätt, då får
hon träffa båda sina föräldrar varje vecka, vi har henne lika ofta båda två. Man måste
göra det som känns mest rätt för en själv men också för Thea, inte bara för att det är
"standard" att man måste ha varannan vecka. Och nu när jag är arbetslös kommer
jag såklart försöka ha henne oftare :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!