Sommar, värme och bad

Det här vädret är påfrestande men så extremt underbart :D jag älskar det verkligen!  Fast me småbarn kan det bli jobbigt.  
 
Idag har jag och Thea haft fullt upp :) hela förmiddagen tvättade vi, vid halv 3 åkte vi till trekanten och badade massor, min dotter älskar verkligen vatten men hon har ingen respekt för vattnet,  hon knallar rätt ut och struntar i om hon bottnar eller inte.  Måste köpa armpuffar och nån flytring till henne :) men vi hade det toppen tillsammans trots ett större utbrott på stranden.
 
 
 
Vi kom hem vid 5 och då somnade både jag och Thea, A ringde och väckte mig för han skulle komma hit på middag :) och det va jätte trevligt!  Åh va jag saknar honom.  Vi åt fajitas och sen glass me jordgubbar och så kom han me en tv som fungerar, så underbart.  Men har bara 3-4 kanaler,  måste kolla upp det där. Passade på att kramas och pussas lite också :D tycker så mycket om honom :( jag och Thea gjorde honom sällskap till bilen vid halv 10 och sen gick vi och spelade fotboll en stund innan det va dags för dusch och nu sitter vi och kollar på sammys äventyr 2, har disk kvar som jag måste diska men får så ont i ryggen :(
 
Får se om stumpan somnar snart så jag kan smita ut och sen ska jag lägga mig :) imorrn har vi inga direkta planer mer än att jessica kommer hit på middag.  Får se om vi går till vippan för jag skulle behöva gå till lidl och köpa solskyddsfaktor till Thea. Vi hörs imorrn :) 
 



Kommentarer
Anonym

Smörjer du inte in henne när det är så mycket sol???
Har du inte solkräm så låt henne åtminstone ha kläder som skydd.

Vad har ni för rutiner sova middag vid fem , är inte det lite sent och spela fotboll vid tio på kvällen, då är det väl natt för en sån liten tjej sedan länge

Svar: Har inte köpa nån solkräm än men ska göra det. Om hon hade något tunnare som täckte skulle hon få ha det på sig men hon har inget och det blir ju jätte varmt me tjocka långärmade tröjor, hon blir redan dyngsur av svett i bara klänning.
Det va bara igår som thea somnade på eftermiddagen, hon sover ingen lunch me mig för vi är ute hela tiden och då blir hon oftast jätte trött på eftermiddagen och det spelar ingen roll va jag än gör för hon somnar ändå eller blir hysterisk och bara gallskriker av trötthet. Hon har ingen vagn heller och vi går otroligt mycket och hon blir trött av det också.
Rebecka

2014-07-10 @ 09:24:59
Anonym

Varför har hon inte vagn ?
Köpte du inte en vagn förra året ?

Svar: Hon använder den inte så den står hos min moster men funderar på att ta hit den ev just för att den är bra att ha när hon är trött och vi är ute. Jag har busskort så det spelar ingen roll om jag har vagn eller inte :)
Rebecka

2014-07-10 @ 13:04:14
Anonym

Om du inter sätter upp allt hår så skyddar det mot solen
Varför har hon ingen vagn ?
Då kan hon sova och du åker gratis på bussen och slipper då böta för brist på giltigt färdbevis, kan ju vara bra eftersom ekonomin är klen

2014-07-10 @ 14:37:44
Anonym

Varför har du inte köpt solkräm till din dotter eller var det inte planerat att hon skulle vara hos dig nu
När somnade hon igår du skrev ditt inlägg vid midnatt och då var hon tydligen vaken.
Fram för fasta/regelbundna rutiner det mår barn bra
av.
Vem är det som styr hemma hos dig du eller din dotter

Svar: P tog me en tub men den va slut men nu fixade min moster solskyddskräm till henne så don't worry. Vi har fasta rutiner men när hon inte sover lunch i tid så är det omöjligt att hålla henne vaken till 8. Och som sagt så är vi ju ute jämt också. Kan ju inte tvinga henne att sova kl 12.
Rebecka

2014-07-10 @ 16:28:25
Ems

Blir du aldrig lämnad ifred av "alla" anonyma och deras åsikter?
Fasen några stycken till och du är i klass med storbloggarnas "hatkommentatorer"... ;)
Folk verkar älska att läsa och hatkommentera allt du gör
som inte är rätt i deras ögon *fnissers*

Men du vet lika bra som jag att under sommaren blir rutinerna för det mesta upp och ner för många, långa dagar & kvällar.
Och det skadar inte barnen på något vis heller.
Kör på du Becca, "haters gonna hate no matter what" säger man ju hehe.

Svar: Nopp, aldrig! Så länge jag bloggar så kommer det alltid finnas "haters" tyvärr. Spelar ingen som helst roll va jag än gör, kan ljuga om hela mitt liv och min vardag och bara skriva om "bra" och "positiva" saker och kommer ändå få skit för det. Ja, thea är ju ledig nu och absolut att rutinerna ruckas rätt ordentligt då. Annat blir det när hon börjar på dagis :D
Rebecka

2014-07-10 @ 18:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!