Full upp hela dagen :)

 
 
 
Den här dagen har jag haft fullt upp :) gick upp me älsklingen och åt frukost
och efter att han hade åkt till jobbet så hoppade jag in i duschen och gjorde
mig klar. Va på älsklingens jobb vid kvart över 10 så jag satt och tittade på
när han jobbade, det va faktiskt rätt intressant :) sen åkte vi till volvo och
käkade lunch tillsammans, det tyckte jag va rätt så mysigt :) tog bussen
vidare till skärholmen och köpte en klänning tills på söndag då vi ska på
dop och så gick jag omkring där ett tag. Jessica ville att vi skulle mötas
i liljeholmen och ta en fika så jag åkte dit vid 3-tiden. Vi fikade och snackade
och en timme senare va jag på väg hem. Va tvungen att röja upp lite hemma
och sätta på en diskmaskin och sådär innan Andréas kom hem men jag
hade inte behövt stressa som jag gjorde. Han brukar va hemma vid 5 men
har inte kommit hem än, vette tusan va han gör. Misstänker att han är kvar
på jobbet då det är hobbykväll ikväll men är inte säker. Jaja. Han kommer
väl när han kommer. Sitter och funderar på middag men är inte så jätte
hungrig än och dessutom är det gubbens middagsdag :P vi brukar laga
middag varannan dag typ. Haha. 
 
 
Imorrn måste jag verkligen iväg till gymmet! Har sån ångest för att jag varit
så lat och trött dom senaste veckorna och inte orkat men som sagt, jag
måste komma iväg imorrn. Förutom gymmet ska jag väl dammsuga och kl
2 ska jag hämta prinsessan på dagis och så ska hon sova här :D på lördag
ville mamma att Thea skulle sova där så vi ska väl lämna henne på
förmiddagen och så får vi se va som händer resten av lördagen. På 
söndag ska vi på dop och sen hämta Thea och lämna henne hos P igen. 
 
Som jag misstänkte så va Andréas kvar på jobbet :P hmm, undra va man
ska göra för middag då. Orkar verkligen inte ställa mig vid spisen, får se.
 
Måste även försöka få rent soffan, Thea råkade kissa på sig igår och idag
luktar det kiss. Och jag skäms så mycket för jag vet att Andréas kommer bli
jätte arg :( men det händer ju olyckor ibland när man håller på och gör barn
blöjfria men det fattar ju såklart inte han. 
 
Whatever, ha en bra torsdagskväll :) 
 
 



Kommentarer
Anonym

Förlåt men är du alvarlig med att han blir arg pga att din dotter kissade i soffan?

En fråga bara, har du Thea något på dagarna? Alltså under dagtid? De verkar inte så när man läser vad du gör om dagarna. Tänkte att du säger att du mår dåligt över att du inte träffar henne så ofta och att hon inte kan vara hos din kille när han är där. Men om du har henne på dagarna när han jobbar så får du ju träffa henne och så?

Svar: Han blev inte så arg som jag trodde men han blir ju irriterad. Han är inte van vid barn helt enkelt och han är inte van vid att barn är hemma hos honom och rör om i hans tillvaro, det är en process. Jo, jag tänkte faktiskt ha Thea 2 dagar i veckan, hämta henne innan lunch och så lämnar jag henne hos P när han slutat jobba. Vill inte att hon ska missa alltför mycket på dagis heller.
Rebecca

2014-03-20 @ 18:48:01
Anonym

Bra att han inte blev såå arg då :)

Men missa dagis? Vad är det hon missar där? är det inte viktigare att vara med sin mamma?

Svar: Jo klart att det är viktigare att hon får träffa sin mamma :)
Rebecca

2014-03-20 @ 19:10:20
Therese

Tips vid kissolycka i soffa, på madrasser och annat mjukt. Precis när det hänt - strö på en massa potatismjöl. Låt det vara en bra stund. Dammsug sedan upp det. Då brukar det inte lukta sedan.

Svar: Tack sä jätte mycket för tipset :) som tur va kunde vi tvätta överdraget och kudden :)
Rebecca

2014-03-20 @ 19:22:34
N


Håller med ovan... Kan garantera att hon inte missar nåt viktigt på förskolan om du har henne hemma nån dag i veckan. Du som har möjlighet att låta ditt barn vara hemma en dag i veckan bör passa på, vilken lyx! Önskar jag kunde göra så med min dotter. Fråga på förskolan vilken dag som passar bäst att ha henne hemma om du är rädd att hon ska missa nån aktivitet.. De flesta fröknarna brukar vara positiva till att man väljer att ha barnen hemma för "kvalitetstid"!

Ha det gott!

Svar: Nä, jag ska ju ha henne 2 dagar i veckan, inte hela dagar dock men jag kommer hämta henne innan lunch båda dagarna och sen lämna henne vid halv 5 ca. ska prata me hennes fröken och fråga :)
Rebecca

2014-03-21 @ 12:23:04
Lotta

Många kramar till dej.. Det ordnar nog upp sej till slut även om det kommer att ta lite tid.

<3

Svar: Tack så jättemycket :)
Rebecca

2014-03-21 @ 14:52:42 | http://lottasvahn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!