Livet

 
Ja, livet rullar vidare i ett lugnt tempo. Händer inte alltför mycket i mitt
liv och det är väl rätt skönt det me men jag önskar att vissa saker kunde
lösa sig nu. Som till exempel mitt umgänge me Thea, jag saknar henne
så otroligt mycket, åker jag förbi hennes förskola när jag vet att dom är
ute så klarar jag inte av att titta dit, är rädd för att se min lilla tjej och då
saknar jag bara henne ännu mer. Och Andréas är ju inte alltför samarbets-
villig angående henne, han tycker om henne och dom kommer ju jätte bra
överens men han tycker det är jobbigt att ha henne här. Det är nåt jag
tänker på konstant. Jag slits verkligen isär av alla blandade känslor och
mitt samvete. Grejen är ju den att jag troligtvis inte skulle träffa henne
oftare även om jag flyttade till min moster eller mamma om det nu skulle
ha gått. Vill verkligen ha tag på en egen lägenhet nu, då skulle så otroligt
mycket lösa sig och jag skulle må så mycket bättre. Men jag försöker göra
mitt bästa och träffa Thea så ofta jag har möjlighet. 
 
Den här helgen har varit så otroligt bra och jag har mått bättre än på länge.
Inget särskilt har hänt men jag har bara känt ett lugn, en trygghet och kärlek
som jag verkligen behövde. I lördags va det dags för Theas livs första tandläkarbesök
så jag och Patrik gick iväg me henne och hon va så duktig! Dom räknade och tittade
på hennes tänder och dom va så fina och sen fick hon ballong och fiskade i fisk-
dammen. När jag kom hem så kom markus och mickis förbi en sväng,
alla låg i soffan och bara glodde på tv. När dom åkte så åkte jag och Andréas
till coop och handlade lite och sen gick vi ner till nygammalt och skulle käka
och då fick vi sällskap av hans mamma och sen följde hon me upp på lite
fika. I söndags frågade Patrik om jag kunde ha Thea nån timme så jag åkte
hem till honom och mös me min prinsessa. Blev inte så mycket mysande,
efter 1 timme sa hon att hon va trött och ville gå och lägga sig och så gjorde
hon det och sen sov hon i nästan 1.5 timme. Patrik och hans tjej kom tillbaka
och då hämtade älsklingen upp mig. Vi åkte till coop och köpte bingolotto :)
det va faktiskt Andréas förslag men vi hade det jätte mysigt och det är nåt vi
definitivt ska göra om :D jag vann dessutom 250 kr och satt 1 nr ifrån 100.000
kr, 25.000 kr och 10.000 kr, va inte alls lite bitter då. Haha. 
 
 
Igår va soc här på hembesök, sen gick jag till coop och hämtade ut min vinst och
så åkte jag till skärholmen och va inne på systemet en sväng och så åkte jag till
älsklingens jobb :) vi åkte till coop IGEN :P haha. Då såg jag samir från ph där och
satan i gatan va han är snygg, dog lite! Ojojoj. Andréas tror att han bor i vårt hus för
han ska ha sett honom här men det tror inte jag. 
 
Idag har jag varit ute och åkt massor igen. Va hos mamma en sväng och sen åkte
jsg till huddinge och träffade jessica. Vi käkade lite lunch och gick omkring några
timmar innan jag åkte hem. Höll på att somna på bussen flera gånger, va så trött.
När jag kom hem tömde jag diskmaskinen, satte igång en tvättmaskin, bytte kläder
och slappade. Nu står älsklingen i duschen och vid halv 7 ska vi va hos hans mamma
som har lite födelsedagsfirande :) ska bli trevligt. 
 
 
Imorrn ska jag bara va hemma nästan och ta det lugnt. Ska byta sängkläder och
småplocka lite. Ska hämta Thea kl 3 och umgås me henne, hon ska äta middag
här och så hämtar Patrik henne kl 6. 
 
Nu ska jag nog värma lite mat innan vi ska åka men ha en trevlig kväll på er :)



Kommentarer
Fanny

Förlåt, men jag hade aldrig klarat av att vara tillsammans med någon som tycker det är jobbigt att umgås med mitt barn! J var så första gången vi dejtade men det tog slut, rätt fort. Nästa gång sa han själv att det är värt ett försök och nu ska vi ha barn. Det är nästan som att han utnyttjar situation till sitt eget bästa. Jag hade aldrig stannat och jag hoppas du går om det inte känns bra. För det drabbar inte bara dig..

Svar: Han vill väl ha lite mer kontroll över situationen än han har nu. Jag förstår honom men samtidigt måste han förstå mig också. Just nu är allt jobbigt för alla inblandade. Men det kommer lösa sig oavsett hur det slutar tids nog. Kan ju säga att allt skulle underlätta me egen bostad.
Rebecca

2014-03-19 @ 09:42:43
Anonym

Stackars barn. Hon är väl ändå ditt prio 1

Svar: Hon har alltid varit och kommer alltid vara prio 1 för mig men när min situation är som den är så måste jag försöka göra det bästa av det. Längtar så enormt mycket tills jag får egen lägenhet så jag får ha henne på halvtid.
Rebecca

2014-03-19 @ 19:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!