Bra start på veckan :D

Gårdagen va så mysig och perfekt på alla sätt och vis och jag mådde
så bra och va så lycklig. Jag kände mig komplett och fulländad igen,
det är bara när jag får ha mina två hjärtan i mitt liv samtidigt som jag
är fullständigt lycklig och kan leva i nuet och inte oroa mig. Jag önskar
att jag fick känna så oftare men större delen av tiden är Thea inte hos
mig och hon fattas mig verkligen när hon är hos P, klart att jag mår
dåligt då. Men uppenbarligen ska jag skita i min dotter, låtsas som
om hon inte finns och vara glad och lycklig jämt och ständigt ändå. 
Sorry men jag kan inte skita i min dotter, hon finns jämt i mina tankar.
 
Först jobbade jag hela dagen och på jobbet va det okej. Va på min
avdelning på förmiddagen, på en storbarnsavdelning över lunch
och på en annan storbarnsavdelning resten av dagen och jag har
insett att jag hör hemma på en småbarnsavdelning eller en syskon-
avdelning. För ett år sen vantrivdes jag på småbarnsavdelningen
och nu klarar jag knappt av att va på en storbarnsavdelning. Rätt
konstigt egentligen. 
 
Åkte till västertorp och hämtade min älskade prinsessa :D vi åkte hem
och va väl hemma runt kvart i 6. Thea som är värsta Ipad-nörden när
hon är här ville genast sätta sig och spela och kolla på film så då fick
hon göra det :) älsklingens mamma och lillasyster kom och våldgästade
oss och det va jätte trevligt :) vi åt middag, jag duschade Thea och sen
fick älsklingens lillasyster borsta hennes hår och göra en fläta :) Thea
skötte sig exemplariskt hela kvällen och både jag och A vart riktigt
imponerade av henne. Men jag tror att det är för att hon känner sig van
här nu, hemma vill jag inte påstå att hon känner sig men ju mer hon är här
desto tryggare blir hon och därmed mer harmonisk och lugn. Och det märks
så tydligt om man jämför nu mot för bara 1 mån sen. Hon vet va som gäller,
hon får inga extrema utbrott längre så fort man säger till henne, hon lyssnar
relativt bra (det blir bättre och bättre) och hon är bara lugnare. För mig som
mamma är det verkligen en enorm lättnad. Önskar bara att jag fick ha henne
oftare, kanske 1 natt extra varannan vecka. Jag vill verkligen inte att hon ska
va ett känsligt ämne, att jag måste böna och be och bara bemötas av suckar
och sura miner, det tar på mig, det är verkligen jobbigt. Hon är mitt allt men
det skiter visst somliga i. Jag blir bara så less på min situation! 
 
 
Hur som helst, gårdagskvällen va perfekt. Vi fikade och så gjorde jag ordning
en "koja" till thea på sovrumsgolvet där hon skulle sova och gick och lade sig
där och en halvtimme senare hade hon somnat :) hjärtats mamma och lillasyster
åkte hem vid 22 och då gick vi och lade oss. 
 
Dock hade jag verkligen problem me mitt besvär inatt så jag låg vaken i över 2.5
timme och sen gick jag och lade mig på soffan medan mina två underbara älsklingar 
låg i sovrummet och snarkade vidare. Som tur är har jag ringt vårdcentralen nu och
på torsdag ska jag dit och sen hoppas jag att jag får en remiss till huddinge sjukhus
rätt omgående också :) vill bara kunna leva normalt igen. 
 
 Imorse vaknade Thea vid 7 och då låg vi i soffan och tittade på barnprogram och hon åt frukost och så hoppade jag in i duschen och gjorde mig ordning.  Planen va att åka till kristallparken innan lunch och sen åka lite tunnelbana på eftermiddagen men jag vart så trött så jag slumrade till på soffan en stund och sen åt jag och Thea lunch och så försökte jag få henne att sova fram till halv 2 men gav då upp och vid halv 3 åkte vi till kristallparken. Hade tagit me lite mellis också :) vi hade en jätte mysig stund där,  thea sprang omkring och lekte massor och klättrade och åkte rutschkana :) 
 
 
P kom och hämtade henne vid kvart över 4 och jag hade sett fram emot att få umgås lite me älsklingen men han ska va i stan hela kvällen så jag kommer inte få umgås me honom förrän på lördag :( både han och jag är inbokade varje kväll tills dess. Jaja, shit happens :P vet att ni tänker att jag är jätte larvig,  vi bor för fan ihop och ses ändå en snabbis varje dag. Ja, jag vet det. Det är väl jag som är larvig,  som vanligt.  
 
Vet inte riktig hur jag ska spendera min kväll.  Håller på och tvättar nu och sen ska jag väl hänga tvätt och så tror jag att jag går till coop och löser in min bingolottvinst och köper nån middag. Kommer nog ta en dusch och sen glo på nån film :) 
 
Adjöss me er ..    



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!