Svårt för vänskap

Satt och småläste min gamla blogg (har förässten bloggat i över 7 år, helt
otroligt egentligen) och jag läste om min vänskap med M och insåg att
jag saknar henne så fruktansvärt mycket. Vår vänskap har gått i vågor, vi
har varit jätte tajta, vi har tappat kontakten ett par gånger under en längre
tid men ändå är hon den som betyder mest för mig, hon som vet allt om 
mig, hon och jag är samma skrot och korn. Jag har aldrig haft ett gäng
tjejkompisar, jag har bara haft en tjejkompis åt gången, en riktig vän. Och
just nu har jag ingen vän, jag står ensam. Jag saknar att ha en vän, jag är
inte så bra på det här med vänskap har jag insett, jag vet inte riktigt vad
jag gör för fel men jag har svårt för vänskapsrelationer. Jag och J va tajta
när vi båda va singlar men så fort vi båda va i ett förhållande så sket det
sig. Jag går inte så bra ihop me andra tjejer, jag trivs bäst med killar. 
 
Idag har jag jobbat mellan 9-17, har ett sånt pass till på torsdag :) heldagar
är jobbigare såklart men jag blir glad om jag får jobba många heldagar, då
säger det klirr i kassan nästa månad och det behövs när julklappar ska köpas.
Börjar verkligen trivas på jobbet så otroligt mycket och idag kom en mamma
fram till mig och sa att hennes lilla son verkar tycka mycket om mig och det 
värmde verkligen, blev så glad :)
 
Nu sitter jag och älsklingen och kollar på hans nya favoritserie "you're the worst"
och sen blir det sängen :) god natt :)



Kommentarer
Emilie

Tjejer ÄR mer komplicerade att umgås med för det finns ofta en tendens att vilja bräcka varandra eller så blir det skitsnack om man är flera stycken.

Upplevt det x-antal ggr tyvärr.
Jag har svårt att vara med flera, ojämnt antal ialf...
Speciellt 3...ujujuj.

Prova ta kontakt med M igen då? :)
Synd att det sket sig med J, man kan ju ha riktigt roligt tillsammans även om man är i förhållande.

Om du vill skriva/prata av dig så har du min mail lr mitt nummer (har samma) :)
Ingen ska behöva stå själv! Alla borde få ha någon form av vän av samma kön att umgås/prata av sig med.

Svar: 3 tjejer går verkligen inte, försökte intala mig att det bara gällde när man va liten (ojojoj, bara bråk, utfrysning m.m) och även om det är lättare att va 3 idag ska man helst vara fler eller bara 2. Jag och M har sporadisk kontakt men ska höra av mig till henne oftare och sen får jag ta det därifrån och se hur det utvecklas. Ja, jag vet inte va som hände mellan mig och J, hon accepterade aldrig A och tyckte aldrig om honom så jag tror att det berodde på det.
Tack gumman, det känns jätte bra, har dock inte kvar ditt nr :/ kram
Rebecka

2014-11-12 @ 17:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!