Mycket som rör sig i huvudet nu

Igår va Thea på ett pissigt humör hela förmiddagen, bara gnäll, pip, 
skrik och gråt. Tofsen gjorde ont, klänningen satt konstigt osv osv. 
Men när hon hade sovit en timme va hon på mycket bättre humör :) 
Hon och älsklingen lekte lite innan vi åkte till hans mamma för att fira
hans lillasyster som fyllde år. Det va massa folk där och Thea har äntligen
blivit blyg för människor som hon inte känner så hon stod bakom mig
i början men sen släppte det och hon kunde leka. Det bjöds på massa
god mat och Thea skötte sig jätte bra. Det spelar ingen roll hur hon sköter
sig hemma men när vi är borta får hon gärna sköta sig och det gör hon :) 
Vid halv 4 åkte vi till P och lämnade henne och det va inga problem, hon
 va så glad :) Jag och älsklingen åkte tillbaka till kalaset och fikade en stund
innan vi åkte till coop och köpte bingolotter och så åkte vi hem och spelade
bingolotto och mös :) jag vann inget och älsklingen vann 100 kr som han gav
till mig så jag kan köpa två nya bingolotter tills på söndag :P haha. Min älskling
är så snäll han. 
 
Igår satt jag och tänkte på mitt beteende den senaste tiden och det är inte
normalt, jag känner inte alls igen mig själv. Jag gråter minst 1-2 gånger om
dagen men jag kan inte svara på varför, jag har ingen aning om varför jag
gråter men jag är verkligen ledsen och mår jätte dåligt men har ingen
anledning. Jag har kraftiga humörsvängningar och jag är oftare nere och
sur/ledsen än va jag är uppåt och glad, oftast när jag är nere eller sur så
vet jag inte varför, det bara kommer och det är så jobbigt. Jag lider verkligen
me A, han får stå ut me mig fast han inte ens har gjort nåt :( Jag börjar misstänka
att jag har nån form av nån psykisk sjukdom, läste om bordeline igår och det
mesta stämde in på mig. Vi har psykiska sjukdomar i familjen och jag trodde att
jag va den enda som klarat mig men jag är inte så säker längre. Jag har iallafall
besutat mig för att börja en utredning, för jag orkar inte leva såhär längre, jag vill
få hjälp. Jag älskar A och jag älskar Thea men allt i mitt liv är grått, även det jag 
älskar mest och blir som lyckligast av är grått, finns inget nu för tiden som är ljust
i mitt liv och det är extremt påfrestande och frustrerande. A tror inte på psykiska
sjukdomar men han har lovat att stötta mig och det betyder mycket för mig. Jag
vill bara må bra och jag vill må bra av det som jag brukade må bra av förut. Det
känns såklart skrämmande att jag kanske har nån psykisk sjukdom och just
borderline skrämmer mig. För många år sen läste jag en självbiografi av en tjej
som heter Bernie pålsson, "vingklippt ängel" heter boken och hon led av bl.a 
borderline och hennes bok satte djupa spår i mig, den va så fruktansvärd, så
utlämnande. Jag kommer ihåg att jag grät nästan igenom hela boken. Det finns
även en andra bok som heter "känn pulsen slå" och den är också otroligt bra
men hemsk. Den tjejen har varit med om så mycket men ändå lever hon fortfarande,
starkare än någonsin. En riktig inspirationskälla! 
 
Har också börjat kolla på julklappar och frågat älsklingen va han önskar sig och
jag vet vad Thea ska få av mig :D älsklingen är svårare, han ville ha en familjebild
så det jag kan ge honom är tid hos en fotograf och så får dom ta en familjebild. 
Får klura lite, vill verkligen ge honom nåt som han kommer uppskatta. Thea ska
iallafall få en barnplatta, hon sitter jämt och spelar på min mobil och tittar på film
osv så det ska hon få av mig, hon leker inte direkt me nåt annat förutom bilar :)
Man får snart ta och börja köpa lite julklappar så man inte är ute i sista sekund som
varje år. Haha. 
 
 
 
Nu ska jag sätta igång en andra tvättmaskin och hoppa in i duschen och göra mig
ordning inför en eftermiddag på jobbet :) Ha en underbar måndag. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!