Vinter ute?

Fy fan va det är kallt ute!!!! Och jag bara hatar det här vädret :(  usch är
så bitter på vädret så det finns inte. Va ute på jobbet från kvart i 3 till
halv 5, då slutade jag men dom va säkert ute längre och dom minsta
barnen stod bara och grät och skrek, dom frös så mycket. Absolut att
man ska vara ute en stund varje dag men jag klarar inte av hysterin av
att man MÅSTE va ute jämt, oavsett väder. Kräks på dom föräldrar som
kommer och är sura för att man kanske varit inne en hel dag pga vädret. 
Men dom minsta barnen orkar inte va ute när det är jätte kallt och regnar,
en liten stund går bra men i 2 timmar är det inte okej. Dessutom är vi ute
mellan kl 8-ca 10.30 och mellan 14.45-ca 16.45 minst. Jag tycker verkligen
synd om småttingarna. Om föräldrarna så gärna vill att barnen ska va ute
så får väl föräldrarna själva gå ut me sina barn, hur svårt ska det va? Nä,
det där kan göra mig riktigt irriterad. 
 
Jag mötte upp Maria hemma, hon kom för att lämna Theas bilbarnstol och
hennes kläder, det är bättre att jag har hennes kläder här för jag räknar med
att hon kommer va här oftare än hos maria :) När maria hade åkt så tände jag
lite ljus och kröp ner i sängen under en filt, jag frös så jag skakade. Älsklingen
kom hem en stund senare och vi värmde lite rester till middag och sen somnade
han i min famn i soffan och även jag sov en stund, det va så mysigt att
ha honom så nära, det är inte ofta jag får det så jag tog tillvara på den stunden
och njöt.  
 
 
 Nu ligger vi och kollar på arga snickaren och jag kikar runt lite på nätet :) Vill ha
lön nu, både jag och Thea behöver nya höst/vinterkläder och jag skulle dessutom
behöva ha en tjock vinterjacka, täckbyxor och vinterskor :( det kommer jag INTE
ha råd att köpa nästa månad när lönen kommer, räknar väl me att få ut drygt 7000
kr om jag har tur. Och den här månaden får jag ju bara a-kassan som inte ens är
på 3000 kr. Hatar det här eviga ekorrhjulet me saker som måste köpas för pengar
man aldrig har :/ 
 
Nu vill jag bara ha fredag så jag får hämta Thea och för första gången på över ett
halvår ska hon sova här en hel helg, det är andra gången som hon sover här en hel
helg och jag är nervös och sådär men ändå känns det mycket bättre nu, jag känner
A bättre nu och jag vet hur han fungerar och jag tycker att jag har blivit bättre me
Thea, det här me att säga ifrån och uppfostra henne och det är väl nu i helgen som
jag verkligen sätts på prov, jag ser det lite som att den här helgen lägger grunden för
framtiden lite, är nog rätt idiotiskt men A vill se att jag kan säga ifrån och jag vill ju
också kunna uppfostra Thea. Ser fram emot helgen med en gnutta skräckblandad
förtjusning. 
 
Imorrn blir det jobb i vanlig ordning och sen ska jag och älsklingen till både sickla
och nacka forum. I sickla ska vi fixa födelsedagspresent till hjärtats kusinbarn som
fyller 1 på lördag och vi ska dit på kalas och på söndag ska vi till älsklingens mamma
för att fira hans lillasyster som fyller 20. Och jag hoppas att Thea sköter sig och lyssnar
när vi är borta. 
 
Vi hörs senare :)



Kommentarer
Chris

Hoppas det blir en bra helg. Kom ihåg att du känner din lilla unge bäst och vet vad som gör att hon mår bra! Om det känns fel att tillrättavisa i någon situation är det antagligen för att det är fel. Kärlek är miljoner g

2014-10-25 @ 21:30:57
C

...gånger bättre en tjat! Skulle jag skriva.

Lycka till!

2014-10-25 @ 21:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!