Tålamod och ett jävlar anamma

Jag har varit hos min finaste A sen i söndags och det känns så rätt och så
bra att vara här igen, jag är lycklig och jag mår bra. Men! Ja, det finns ett
men. Jag oroar mig för att förlora honom, att allt ska upprepas som förra
gången vi va tillsammans. Att vi ska gå varann på nerverna, att vi ska irritera
oss på allt vi gör, att vi till slut bara kommer snäsa åt varann och va på dåligt
humör hela tiden. Det är min största oro nu. Om jag vill undvika alla misstag
jag gjorde förra gången så gör jag rätt val i att inte flytta hit permanent, först
ska jobb ordnas och vi måste prata om Thea, för jag tänker inte ha samma
diskussion om henne som förra gången. Han vill ha en mogen och ansvarsfull
kvinna och det är jag redo att bli men jag vill ha samma sak av honom, en
mogen och ansvarsfull man som klarar av att ta på sig ansvaret att bli plastpappa,
han har gett oss en tredje chans, han vet mycket väl va det innebär att va
tillsammans med mig, han får en 3,5-åring på köpet och det måste han acceptera. 
Jag älskar honom så otroligt mycket och jag vill så gärna ha en framtid me honom
me barn och bröllop och hela köret men så länge han inte accepterar Thea så ser
jag ingen framtid med honom. Jag vet inte va han tänker och tycker nu, han kan
ha ändrat uppfattning helt och ser på saker ur ett nytt perspektiv men jag måste
prata med honom, har inte riktigt velat ge mig på det än men ska ta tag i det så
fort min flytt är klar och allt lugnat ner sig lite. 
 
Jag har ju slutat röka också, är inne på fjärde dagen som rökfri  och det har gått
över all förväntan. Har inte haft några abstinensproblem, sover bättre än nånsin,
humöret kan svacka lite till och från men inte värre än vanligt. Är jäkligt stolt över
mig själv faktiskt. 
 
På onsdag eller torsdag har jag min älskade stumpa fram till söndag :D det blir 
sista gången hon är hos mig, nästa gång blir det hos maria. Kommer försöka
fortsätta ha henne minst 1 vardag varje vecka, problemet är bara att det tar 1 timme 
till dagis. Men huvudsaken är att jag får träffa henne lite varje vecka. Jag vill försöka
att inte flytta runt henne massor utan vill försöka ha henne hos bara maria och nu
kommer jag prioritera Thea, att va me henne när jag har henne. För jag har insett
att både jag och A mår bättre när vi får va ifrån varann ett par dagar regelbundet
och sakna varann. Jag har lärt mig av mina tidigare misstag, jag tänker inte göra om
dom igen. Jag har vuxit under den här korta tiden som jag bott själv och som jag
varit singel, jag tänker annorlunda nu och jag vet att framtiden är ljus, måste bara ha
massa tålamod och massa jävlar anamma i mig så kommer mitt liv bli bra till slut :)
 
Nu ska jag ringa och fixa massa papper till soc, sen hoppa in i duschen och så ska
jag ev åka upp till visättra för jag och Maria ska åka till As jobb för att ta en titt på
hennes bil :) ha en bra dag på er :D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!