Det gör så förbannat ont!

Det känns som om hjärtat ska sprängas vilken sekund som helst,
det gör så förbannat ont att älska honom. Det gör så ont att älska
honom och veta att känslorna inte är besvarade. Det gör så ont att
motstå impulsen att kyssa honom, att kalla honom för älsklingen, att
säga "jag älskar dig". Det gör så ont att vakna bredvid honom varje
morgon och veta att han inte är min längre. Hans beröring, hans kramar,
hans smekningar på min kind bränns som eld samtidigt som jag inte kan
få nog. 
 
Samtidigt är jag så arg, så otroligt arg. Inte på honom, inte alls. Jag blir
arg på mig själv. För att jag är så patetisk och svag som gråter över honom,
som ligger och har så ont i hjärtat pga honom, jag hatar mig själv för att han
får den äran att se mig lida. Och det värsta är att jag vet hur jobbigt det är för
honom att se mig gråta, hur ont det gör att veta att det är han som är orsaken
till tårarna. Han vill inte se mig såhär. Jag vill bara sluta älska honom, jag
önskar att jag kunde hata honom, det hade varit så mycket lättare. 
 
Endel dagar är bra, då känns hjärtat nästan helt och jag kan andas igen, men
oftast gör det bara så ont. Jag vet inte hur jag ska stå ut i 2 månader. Det är
hemskt, jag har aldrig någonsin känt såhär för nån. Jag vill ha honom, även om
han är helt fel för mig så vill jag ha honom, jag är beroende av honom. Jag är
så livrädd för att jag aldrig kommer träffa nån som A igen, och problemet är att
jag inte vill ha nån som A igen. Förstår ni hur förvirrad jag är? Vilka idiotiska
och korkade tankar som far runt i mitt i huvud? Jag vill ha honom av hela mitt
hjärta och jag är livrädd för att jag aldrig ska hitta nån som honom igen samtidigt
som jag verkligen inte vill ha nån som honom, att det finns nån mycket bättre, att
han är motbjudande i många avseenden. 
 
Kunde inte han hata mig istället? Det hade också gjort det lättare att komma
över honom. Nu går jag och hoppas nånstans innerst inne att han fortfarande
älskar mig, men det gör han inte. Han älskar inte mig, det gör ont men ju förr
jag accepterar det desto lättare kommer det bli för mig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!